Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte att lukten kommer bli så farlig, i värsta fall får man väl smörja med sånt där medel under näsborrarna, som polisen har när de undersöker lik för att slippa doften. Men tror inte att det ska behövas.Läste lite i min journal då jag skulle ha namnet på en ögonläkare och såg då anteckning om mitt uppföljande prov. Det blir konisering för mig med. Men har inte fått hem papper än så vet ingenting mer.
Men den där lukten ni pratar om... Jag är extremt luktkänslig. Jag blir illamående av att steka köttfärs liksom. Hur illa är det? Har inga problem med gyn-undersökningar eller så, det är bara lukten jag oroar mig för.
Jag är seriöst mer rädd för min ev. Tårkanalsoperation för att jag är rädd för "ögonlocksstegen" än att dom kommer skära bort delar av min livmodertapp. Det är bara lukten som skrämmer mig.
Bara för sakens skull så måste jag påpeka att jag skrev "Men det minskar även det "böset" du släpar med dig dit" bland det första jag skrevNu vet jag varför jag fått samma anvisningar som om man ska göra en riktig operation. Apotekaren sa det till mig och när hon sa det kunde ja förvisso kommit på det också, det är för att jag inte ska smitta andra i och med att det sker i operationsavdelningen.
Det har inte jag läst/sett, inte lätt att veta om man inte sett eller läst ju.Bara för sakens skull så måste jag påpeka att jag skrev "Men det minskar även det "böset" du släpar med dig dit" bland det första jag skrev
Alltså vad jag älskar att ha rätt
Även en blind höna kan hitta ett korn
(Obs skall läsas med mycket humor )
Jo, jo skyll på det baraDet har inte jag läst/sett, inte lätt att veta om man inte sett eller läst ju.
Har varit mycket nu på sistone så lätt hänt att ja missat nått, men är bara mänsklig.
Jag må ha bra minne, men ibland felar det även för mig, är trots allt bara mänsklig.Jo, jo skyll på det bara
Jag blir faktiskt ledsen. Trodde du memorerade alla mina inlägg i detalj
PftJag må ha bra minne, men ibland felar det även för mig, är trots allt bara mänsklig.
Äsch, vi är alla mänskliga, annars hade det varit rätt tråkigt ju.Pft
Hoppas att allt går bra
Hade det varit jag som skulle opereras så hade jag sett ut typ så här
Så skönt att det är över och att det gick hyfsat!Nu är det gjort (i en vanlig gynstol, inte fastbunden och vaken hela tiden), tydligen behövdes inte göras så noga med duschen till just det här enligt läkaren.
Kände mig salongsberusad när jag fick lugnande och ville krypa ur stolen när de gav mig lokalbedövning där nere. Sen kände jag ingenting och fick lägga mig i en sjukhussäng och blev utkörd till uppvaksenheten. Var jättebesviken då lugnande inte alls gav den effekt jag hade trott, men nåväl kände inget av själva "operationen".
Sen fick jag ligga kvar på uppvaksenheten i en timme och en kvart, fick lite mat och jag tyckte det värsta med alltihopa var den där kanylen jag fick i armen. Varje gång jag böjde på armen gjorde det skitont just där. Sköterskorna på uppvaket tyckte det var konstigt och det var en sån befrielse när jag blev av med den.
Blödde knappt någonting och hade ingen direkt värk den dagen, började komma lite framåt lunch (värk), tog lite Alvedon och sen kände jag inget, sov hela natten och vaknade med någon dov mensvärk liknande värk, upp å ta Alvedon. hade blött lite under natten men inte mycket, men under andra dagen, då började det blöda, troligen eftersom jag rör på mig aktivt i jobbet.
Har känts helt okej och jag längtar redan tills jag blir av med bindorna. HATAR dom, känns som ja går omkring med en blöja på mig och är allmänt otrevligt. Har aldrig fått bindor att sitta bra, korvar sig alltid.
Så nu till min fråga.
Hur lång tid tog det innan ni kunde sluta med bindor och kanske börja med trosskydd istället? Vill mest veta hur länge jag kan tänka mig att härda ut.
Känns ändå skönt att ha det överstökat.
Jag vet att de sa till mig att skorpan kommer släppa senare och då kommer det börja blöda igen, men vi får väl se vad som händer, känns som din mamma fick maximal otur, hoppas det går bra nu.Min mamma gjorde en konisering för exakt 14 dagar sedan. Idag började hon plötsligt störtblöda och blev inlagd akut och fick göra en ny operation.
Läskigt att det kan komma så många dagar senare. Hon hade fram till idag knappt blödit alls.
Nja, det var inte direkt obehagskänsla, utan snarare smärtkänsla, då varje gång jag böjde på armen gjorde det svinont, annars har jag inte ont av att den är där (å jag som varit nål rädd).Så skönt att det är över och att det gick hyfsat!
Förstår din känsla med kanylen. Jag vill helst inte ha den vid en led, för att den inte ska glida fram och tillbaka. När jag har haft i armvecken har jag flera gånger dragit ut dem, innan jag har vaknat. Inte poppis, men du är inte ensam om obehagskänslan.
Det är nog väldigt individuellt. Jag har ett halvt paket kvar och vad är det i ett paket? 14-16?
Det verkar inte vara så vanligt med bindor numera? Paketet har stått på gästtoaletten i evigheter, men ingen rör det.
Njut av att ha det här överstått, och hoppas att du slipper "lukten".
Dropp fick jag aldrig, fick bara lugnande innan själva operationen. Helt klart skönt att ha det överstökat.@RedHyuuga skönt att ha det avklarat! Jag har för mig att jag blödde ganska lite redan efter ett par dagar. Sen kom det lite mer blod igen ett par veckor efter, när sårskorpan släppte men det är vanligt
Vad olika de gör koniseringar! Jag fick varken dropp eller ligga på uppvak
Jag vet att de sa till mig att skorpan kommer släppa senare och då kommer det börja blöda igen, men vi får väl se vad som händer, känns som din mamma fick maximal otur, hoppas det går bra nu.
Märkligt, jag jobbar som lastbilschaufför och jobbar på som vanligt, har väl lyft tungt och dragit pallar. Jag frågade på sjukhuset innan jag blev hemsläppt om jag kunde lyfta tungt och jobba som vanligt, inga problem sa dom.Hon opererades om inatt och jag kunde hämta henne imorse. Hon förlorade en del blod men inte så mycket att hon behövde blodtransfusion. Ja hon måste haft otur. Hon har undvikit all typ av träning, bara gått lugna promenader och inte lyft något tungt. Det enda hon gjorde igår var att jobba (sitter vid skrivbord) och städa lite hemma.
Hoppas du slipper problem!