Konflikt med familj/vän/bekant om hund?

Åh herregud :eek: Det är nog bland det värsta jag har hört! Förstår att du blev helt skogstokig! Det hade jag också blivit. Med råge :rage:

Jag vet! Det kändes verkligen helt sjukt när det hände. Det värsta av allt var att min mamma ställde sig HELT oförstående till det felaktiga i det när jag ringde upp henne och frågade vad hon gjort. "Ja men vadå, jag trodde att du skulle bli glad" typ. :banghead:
 
Jag vet! Det kändes verkligen helt sjukt när det hände. Det värsta av allt var att min mamma ställde sig HELT oförstående till det felaktiga i det när jag ringde upp henne och frågade vad hon gjort. "Ja men vadå, jag trodde att du skulle bli glad" typ. :banghead:
Jösses :banghead::banghead::banghead:
 
Jag vet! Det kändes verkligen helt sjukt när det hände. Det värsta av allt var att min mamma ställde sig HELT oförstående till det felaktiga i det när jag ringde upp henne och frågade vad hon gjort. "Ja men vadå, jag trodde att du skulle bli glad" typ. :banghead:

Så bisarrt :crazy: och verkligen totalt gränslöst!
 
Alltid släktträffar, har inte med hundarna dit längre. Vi har två labradorer, varav den ena äter ALLT, och det är svårt att hålla nere vikten, vilket vi verkligen måste då hon börjar bli till åren nu. ÄNDÅ ska det ges mat, och jag kan säga fine, ge henne den biten, men då är det också du som går en mil med henne senare.

Att detta är för hundens bästa ses inte alls, utan, det är så gulligt med lite hull! Nä det är det inte, och hon börjar bli fet, vilket inte är bra för henne alls! men nej, det är ju så synd om hon inte får nått... :cautious:

(Har absolut inte problem med att ge matrester så sett, men problem är att hon äter ALLT och är fet).
 
Alltid släktträffar, har inte med hundarna dit längre. Vi har två labradorer, varav den ena äter ALLT, och det är svårt att hålla nere vikten, vilket vi verkligen måste då hon börjar bli till åren nu. ÄNDÅ ska det ges mat, och jag kan säga fine, ge henne den biten, men då är det också du som går en mil med henne senare.

Att detta är för hundens bästa ses inte alls, utan, det är så gulligt med lite hull! Nä det är det inte, och hon börjar bli fet, vilket inte är bra för henne alls! men nej, det är ju så synd om hon inte får nått... :cautious:

(Har absolut inte problem med att ge matrester så sett, men problem är att hon äter ALLT och är fet).
"Lite trivselkilon har ingen dött av", min mamma körde mycket med det på våra djur när jag var liten och gör det väl en del fortfarande även nu på gamla dagar. I princip alla hundar dom haft har varit mer eller mindre tjocka i perioder när det både serverats matrester från bordet och sen full portion torrfoder på det. Personligen har jag hellre en hund som är lite väl slank än lite väl tjock, om man måste välja.
 
Det enda jag kan komma på i nuläget var när en främmande gubbe tog fram pekpinnen för att jag använde sele på min hund, det kunde skada nacken faktiskt! Jag minns inte om jag svarade något och vad jag svarade i så fall om jag gjorde det men det är nog den enda "pekpinnen" jag har fått genom åren (tack och lov).
 
Något jag säger både när jag har kurs och privatlektion är: "Din hund dinar regler" Det är jätteviktigt, det är du och inte nån jäkla svåger som ska bestämma om din hund får hoppa eller ha egen plats vid matbordet. '
Sen kan jag personligen tycka det är tråkigt med begränsningar i stil med: "Hunden får inte vara i vardagsrummet när vi tittar på tv"." Eller "Den får bara vara på undervåningen". Då har jag lite svårt att fatta varför man har hund överhuvudtaget. Sen behöver de inte vara i möblerna.
 
Jag fick också höra av en kompis att det absolut inte skulle gå att ta en omplacering till vårt hus, då vi har katter och får. Att det behövde va en valp. Visst i början var det svårt då hunden gärna jagade både katter och får men nu har både hund och katter lärt sig att bo under samma tak. Att ta en valp som förstagångshund till ett hem med en treåring...hade inte funkat i vårt hus! Nu har man lärt sig hur och vad man borde lärt hunden när den var liten!
 
Något jag säger både när jag har kurs och privatlektion är: "Din hund dinar regler" Det är jätteviktigt, det är du och inte nån jäkla svåger som ska bestämma om din hund får hoppa eller ha egen plats vid matbordet. '
Sen kan jag personligen tycka det är tråkigt med begränsningar i stil med: "Hunden får inte vara i vardagsrummet när vi tittar på tv"." Eller "Den får bara vara på undervåningen". Då har jag lite svårt att fatta varför man har hund överhuvudtaget. Sen behöver de inte vara i möblerna.
Våra hundar är bara på undervåningen, men i vårt fall beror det på att vår trappa är smal och brant som fan och vi vill inte riskera några olyckor när de ska ned där. Jag har också som regel stora hundar och händer det något är det rätt jobbigt att bära ned en stor hund för den smala branta trappan även om man är två.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 325
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 098
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Modest
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 718
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp