Mischmasch
Trådstartare
Ni som delar rum på jobbresor, händer det att ni får dela säng också eller är det alltid enkelsängar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som delar rum på jobbresor, händer det att ni får dela säng också eller är det alltid enkelsängar?
Är det rimligt av arbetsgivare att kräva att arbetstagare följer med på konferens utomlands i 5 dagar? Dessutom dela hotellrum med kollega om man inte vill betala 4000 kr extra ur egen ficka.
Kan man inte följa med ska det "godkännas" av chefen, men ingen aning om vad som räknas som okej anledning till frånvaro. Vad borde räknas som okej anledning?
Tänker att det borde vara många som har barn, djur m.m. som gör att man inte bara kan vara borta hemifrån hur som helst.
Fast verkligen? Fem dagar?Har delat dubbelsäng med kollegor på sådana event, har aldrig tänkt på det som någon issue. Har iofs varit kollegor jag själv valt, hade inte velat bli hoptussad med random snubbe. Två killar hamnade i en bröllopssvit en gång pga slut på alla andra rum. De hade väldigt gott om plats och lyxigt
Vad gäller ursprungsfrågan så har jag inte heller reagerat över att åka på sådana events, även om det inte explicit varit specat i min jobbeskrivning att resor ingår. Har inte ens tänkt på det som något jag skulle vägra, det är ju arbetstid fast på annan ort s a s. Jag tycker ofta det kan bli bättre diskussioner när alla är iväg och kan sitta fokuserat utan att dra iväg på andra möten. Tidsmässigt så har vi alltid fått god förvarning så att det går att planera privatlivet. Visst, vi har haft folk som inte åkt med pga livssituationen funkar inte/frun har brutit benet och kan inte klara barnen själv/för mycket att göra på jobbet inför leverans. Men att bara vägra pga vill inte skulle ha setts som lite småmystiskt på de ställen jag jobbat.
Varför vill ni inte dela rum med en kollega? Har utan tvekan delat med flera av mina kollegor
Så länge man sinsemellan får bestämma vilka som ska sova ihop.
Jag hade gärna åkt iväg, så skönt att slippa det vanliga jobbet hemma.![]()
Jag hade tyckt att det var jobbigt att inte ha mitt eget space. Framförallt när det är flera dagar.Varför vill ni inte dela rum med en kollega? Har utan tvekan delat med flera av mina kollegor
Är det rimligt av arbetsgivare att kräva att arbetstagare följer med på konferens utomlands i 5 dagar? Dessutom dela hotellrum med kollega om man inte vill betala 4000 kr extra ur egen ficka.
Kan man inte följa med ska det "godkännas" av chefen, men ingen aning om vad som räknas som okej anledning till frånvaro. Vad borde räknas som okej anledning?
Tänker att det borde vara många som har barn, djur m.m. som gör att man inte bara kan vara borta hemifrån hur som helst.
Varför vill ni inte dela rum med en kollega? Har utan tvekan delat med flera av mina kollegor
Jag kommer i februari åka iväg 3 nätter med ett av mina jobb, där jag mer är vänner än kollegor med de flesta, och jag betalar extra för att få bo själv. Har stort behov av att vara själv och få hålla mina morgon och kvällsrutiner, vill kunna duscha och gå på toa osv utan att behöva tänka på något annat.Varför vill ni inte dela rum med en kollega? Har utan tvekan delat med flera av mina kollegor
Reser man mycket i jobbet är det nog snarare så att 5-dagars konferens känns ännu värre..Jag tror inte heller att 99% hade varit glada och tacksamma. 99% av anställda på ett företag där mycket resor ingår i jobbet möjligtvis, knappast annars. Jag kan utan bekymmer komma på fler i min bekantskapskrets som troligen skulle ha problem med en sån grej, än som skulle vara glada och tacksamma.