Jo men i det du citerar står orden överflöd och vara rädd om. Dvs visst vi har inte jättesvårt att hitta barnvakt, men det betyder ju inte att vi gillar att använda barnvakterna väldigt ofta utan är det fest tre helger i rad och ett jobbevent kanske man inte kan ta alla utan måste hoppa någon. Sedan har man ju ofta barn eller djur för att man gillar att hänga med dem. Sedan finns folk som har mycket svårare att få vakt av djur och barn och då måste de vara ännu försiktigare, dvs om de är på sjukhus kan gamla mamma med fibromyalgi ordna det, men annars vill man inte gärna besvära.Fast vad händer ifall man är med i en olycka eller blir sjuk? Man måste ju ändå ha en plan att någon kan ta hand om allting när man själv inte kan.
Jag hamnade på sjukhus med stopp i gallan och låg inne i 5 dygn. Vad gör man då om man inte har någon typ av hjälp? Låter djuren klara sig själva? De flesta djur överlever väl 5 dygn utan man och vatten, men ändå....det är ju inte någonting man eftersträvar precis.![]()
Att tex lämna mitt barn 5 dagar någonstans är ju en ganska stor tjänst som någon får göra mig. Men alla har ju inte ett barn, hund, häst. Vissa kan ju ha tex två barn och en hund eller en häst och en hund och en katt, eller två barn och ett marsvin. Då ska man ha en ganska pigg mamma för att ohejdat lämna hela kalabaliken till henne 5 dagar.
Jag menar min man frågar ordentligt om det funkar och är ok när han ska på jobbresa 4 dagar, mer när barnet var tre än nu om man säger så.