Konditionsträning låg+högintensiv

Ahh, där ser man.
Visst är det för svår klass men det är också ett schema som riktar sig till helt oridna 4-åringar, så det ska nog våra lite äldre kallblod klara ganska så väl, med lite modifikationer.

Nä, Jan Jönsson har skrivit att det gäller en häst som ska gå två medelsvåra fälttävlan. Så inte inriktat på fyraåringar. :p Däremot är det toppen att ha grundtänket från det schemat, så man får in alla olika pass som behövs.

Nä, Jan Jönsson har skrivit att det gäller en häst som ska gå två medelsvåra fälttävlan. Så inte inriktat på fyraåringar. :p Däremot är det toppen att ha grundtänket från det schemat, så man får in alla olika pass som behövs.

Det stämmer. Har blandat ihop lite. Det var så länge sedan.

Det var en häst som vilat länge (2 månader) och skulle börja om igen.
Men schemat, med några få modifieringar (t.ex kortare lungöppnare då våra inte är fullblod med lika stora lungor och hjärtan), har fungerat skitbra för oss.

Det stämmer. Har blandat ihop lite. Det var så länge sedan.

Det var en häst som vilat länge (2 månader) och skulle börja om igen.
Men schemat, med några få modifieringar (t.ex kortare lungöppnare då våra inte är fullblod med lika stora lungor och hjärtan), har fungerat skitbra för oss.

Ja, jag var nöjd med Ariels fysiska ork på ft-lägret också. Däremot var hon mentalt inte riktigt redo för fem dagars tuffa pass, så femte dagen fick vi ta det lugnare än planerat. :p

Ja, jag var nöjd med Ariels fysiska ork på ft-lägret också. Däremot var hon mentalt inte riktigt redo för fem dagars tuffa pass, så femte dagen fick vi ta det lugnare än planerat. :p

Mentalt klarar Joker knappt två dagar än. Han skulle säkert men med en enorm trötthet och sova minst två dagar efter. :)
Nu har jag inte börjat med detta schema än, dock. Han är inte riktigt redo för sådan snabb stegring på kort tid. Men, det kommer det med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka