Komprimera filmer

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Egonson

Nu har jag använt sökfunktionen och jag hittar ingenting! Jag behöver nu ha reda på hur jag går till väga för att komprimera filmklipp, de är så himla stora så det går ej att få upp dem på nätet med vår halvklena bredbandsuppkoppling.
Movie Maker fungerar inte, får bara upp felrapport och programmet stängs ner av sig själv när jag försöker öppna filmerna i det..

Finns något annat sätt man kan komprimera filmerna så de blir mera "normal-size"?
Filmerna är .avi format och tagna med en vanlig handycam, brukar funka utmärkt med mpg filmer från en digitalkamera men tydligen inte dessa.

Sv: Komprimera filmer

Konstigt! Jag hittar 29 trådar som behandlar komprimering här på forumet Varav 3 av de första 20 har ordet komprimera i rubriken :angel:

Anna-Karin, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Gjorde i amatörmässig anda en liten film i Movie Maker som jag sedan la upp på youtube, precis som många andra gör. Efter ett tag fick...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Moltke
·
G
  • Låst
IT & mobiler Jag har en Olympus digitalkamera som det går att filma små snuttar med. När jag tankar över filmerna till datorn så hamnar de i...
Svar
9
· Visningar
14 057
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka