Asa_S
Trådstartare
Eftersom jag är ganska petig med mitt grovfoder får jag en hel del över efter varje bal och på en vinter blir det rätt mycket strå som måste göras av någonstans. Förra sommaren byggde vi en "binge" vid trädgårdslandet där vi lastade i allt strå för kompostering. Problemet är dock att det går för långsamt! Tanken var väl att man efter varje odlingssäsong skulle kunna dra ut resterna av innehållet och sprida på trädgårdslandet men under sommaren hände inte så mycket mer än att det sjönk ihop.
Under barmarksdelen av hösten har vi dragit dit så mycket mer att det är mer än någonsin i bingen samt att en stor del av odlingsytan också är täckt för ytkompostering, men detta innebär också att det kommer att ta ännu längre tid för marken att värmas upp och det är inte direkt ett plus eftersom odlingssäsongen är kort nog som den är där jag bor.
VAD gör man för att bli av med allt gammalt strå?
Under barmarksdelen av hösten har vi dragit dit så mycket mer att det är mer än någonsin i bingen samt att en stor del av odlingsytan också är täckt för ytkompostering, men detta innebär också att det kommer att ta ännu längre tid för marken att värmas upp och det är inte direkt ett plus eftersom odlingssäsongen är kort nog som den är där jag bor.
VAD gör man för att bli av med allt gammalt strå?