Komplimang eller inte?

Sv: Komplimang eller inte?

Jag hade turen att bara få mage o bröst. Köpte ett par mammajeans i stuprörsmodell, det var det enda mammaplagg jag köpte. Annars var det låga jeans (i slutet med gummisnodd i) o långa linnen. Kände mig i fin form hela graviditeten. Var ute några ggr i slutet av graviditeten o hade mina vanliga partystövlar med hög stilettklack o mina vanliga jeans. Fick väldigt många komplimanger o för mig som var livrädd innan jag vart gravid att jag skulle bli "tjock o ful" var det väldigt skönt. När sonen var två månader kunde man knappt se att jag fått barn.
Men som någon tidigare skrev att jag ska väl inte hoppas för mycket på att nästa graviditet blir lika "smärtfri".....
 
Sv: Komplimang eller inte?

Om man bortser från att jag fick bristningar den sista månaden, så var det bara magen som växte på mig. Nu var jag visserligen inte modellsmal innan, utan vägde ca 55 kg till mina 161 cm, så helt normalt var det väl.

Jag väger däremot mer nu, när sonen är 8 mån, för jag har inte tid att träna, äta nyttigt (Jag är glad om jag orkar laga mat alls på kvällen) och anstränga mig. Men, det ska arbetas bort i höst igen!
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag lever också på hoppet :D

Efter min första funkade det inte riktigt att träna samtidigt som jag ammade, jag fick mindre mjölk när jag tränade. Inte så att det sinade, men jag behövde amma oftare för att hålla det igång, och vi hade kommit in i en så bra amningsrytm så jag ville inte krångla med det. Förmodligen berodde det på att jag gjorde av med för mycket energi i förhållande till vad jag fick i mig. Ja, då blev ju träningen lidande. Tänkte hela tiden att när jag ammat klart ska jag börja träna.

Slutade amma i december, men i oktobet månaderna innan amningsslutet blev jag gravid igen :o :angel: Och kunde inte träna p.g.a det, då jag får så högt blodtryck och ska ta det lungt. Tack och lov skiljde det bara tre kilon mellan mina graviditeter, så jag la inte på mig så jättemycket. Men det ska ju bort ändå, och mer därtill.

Ska anmäla mig till tjejvasan så snart som möjligt, så har jag en morot att komma igång. Är redan anmäld till tjejmilen i sommar, och Lidingö Tjejlopp :D
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag återgår till sjukskrivning för att fortsätta min rehabilitering i höst/vinter någon gång, när Sebastian börjar på dagis. DÅ kommer jag att ha tid att träna på gym igen. Det ska bli så skönt, mitt psyke mår mycket bättre av att jag har saker att göra regelbundet. Jag får mer energi också, vilket ju är välbehövligt som småbarnsförälder.

Jag slits mellan mamma-känslorna om att jag säkerligen kommer att dö när han börjar på dagis (Vadå separationsångest från min sida? :D) och känslorna av att det ska bli så himla skönt att få arbeta med mig själv igen. Jag längtar efter regelbundna besök hos läkaren, att långsamt få börja med träning inför "det riktiga" livet, kunna plugga lite på distans, träna kroppen osv osv. Jag vill nå mitt mål någon gång! Tänk att kunna ha ett riktigt jobb, klara av normala sociala aktiviteter, att inte vara så låg hela tiden..
(Och att få en något sånär fin kropp igen ;) Bristningarna, ja dom sitter ju där dom sitter..)
 
Sv: Komplimang eller inte?

Ja, jag vet inte, men porr och graviditet tycker jag inte hör ihop :crazy:


Jag är inte särskilt förtjust i porr överhuvudtaget, men om porr ska finnas, då ska det även finnas gravida "porr-tjejer", tycker jag. Varför skulle man utesluta/dölja dem?

Om några nu tvunget måste konsumera porr, så ska de få en så bred bild som möjligt av män och kvinnor, tycker jag.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Bristningarna får man väl lära sig leva med, även om jag helst inte vill ha dom alls. Suck.

Jag har också separationsångest för dagis. Helst plötsligt börjar jag känna mig så elak mot min son, jag skaffar en ny bebe som jag ska gå hemma med och skickar iväg honom till dagis :crazy: Jag vet att det faktiskt inte är så illa som det låter, men jag känner det så.

I dagsläget har jag inte ansökt om dagisplats, men vet ett där han får plats om vi vill. Men jag vet inte om vi vill. Än så länge kan han inte gå, så att skola in innan sommaren funkar inte. Att skola in honom efter sommaren när nya bebisen är här känns heller inte bra, dels får han mindre uppmärksamhet här hemma då jag har den nya lillen att tänka på, och ska han dels då skickas hemifrån, åh jag vet inte. Det är ju för hans skull också. Han kommer förmodligen bli less på att vara hemma med mig och beben, han vill att det ska hända saker. Kanske vore några timmar i veckan inte alls så fel?
 
Sv: Komplimang eller inte?

"Gravida kvinnor ser inte ut så där! Dom ser ut som du gör! Lite extra hull, svullna fötter. Man är inte så där sexig som gravid. Var är hennes åderbråck?"

Jag håller nog med, faktiskt. Jag gillar inte när tidningarna har bilder på gravida som nästan är magra. Visserligen tycker jag det är fint med smala människor, och så länge man inte är gravid tror jag faktiskt det är sundare att vara lite för smal, än lite för tjock. Men just när man är gravid är det inte nyttigt att vara för smal, och därför ser det läskigt ut, tycker jag.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag är inte särskilt förtjust i porr överhuvudtaget, men om porr ska finnas, då ska det även finnas gravida "porr-tjejer", tycker jag. Varför skulle man utesluta/dölja dem?

Om några nu tvunget måste konsumera porr, så ska de få en så bred bild som möjligt av män och kvinnor, tycker jag.

Pja, jag vet inte. Jag tycker inte att det känns speciellt rätt med gravida porrstjärnor, men vad sjutton, jag gillar ju inte porr alls så jag är väl lite väl partiskt. Jag håller spontant inte med dig, men jag kan inte förklara varför :crazy:
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag håller nog med, faktiskt. Jag gillar inte när tidningarna har bilder på gravida som nästan är magra. Visserligen tycker jag det är fint med smala människor, och så länge man inte är gravid tror jag faktiskt det är sundare att vara lite för smal, än lite för tjock. Men just när man är gravid är det inte nyttigt att vara för smal, och därför ser det läskigt ut, tycker jag.


Är det sundare att vara några kilon för smal, än att ha dom som övervikt? Jag tror inte att det spelar någon roll, om det enbart gäller några kilon åt varje håll.

Vet inte om det är för att man aldrig ser så tunna gravida tjejer i verkligheten, att man tycker de ser läskiga ut som smala, men med mage? Även om det förekommer så tror jag inte det är så vanligt.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Man har väl en sambo;)


Min sambo får hjälpa mig, för jag ser inte alls vad jag gör längre..

Jag tänkte överraska honom och raka mig efter diverse hintar om att det började se lite väl vildvuxet ut, så jag ställde mig i duschen, och rakade, rakade och rakade. Tillslut insåg jag att jag inte skulle kunna få till det så det såg bra ut, så jag bad min sambo hjäpla mig med finliret. Han kom in i badrummet och sa: -Men lilla gumman, du hade väl kunnat säga till INNAN du ställde dig i duschen, så hade jag kunnat ta det värsta med hårtrimmern.. :eek: :o :rofl:
Då kände man sig inte så läcker.. :D
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag känner mig också elak, och jag skaffar inte ens någon ny bebis samtidigt.. Men det känns så dumt att liksom bara dumpa honom hos några andra människor :crazy: Även fast jag vet att det är bra för hans utveckling att få kompisar, träffa andra än bara familjen osv, så känns det konstigt. Han är ju min lilla bebis liksom! Nu är han ju bara 8 mån, så det är inte dags än, men jag vet att det kommer att bli i höst/vinter och då börjar jag redan att gruva mig.. Smart va? Gå och ha dåligt samvete över ett halvår INNAN det kommer att hända :D
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag hade tur nog att ha en väldigt liten mage, så jag kunde raka mig själv hela tiden. Även om det tog lite längre tid, så gick det utmärkt. Sambon erbjöd sig dock att hjälpa till, men han var ju aldrig hemma när jag skulle duscha/bada *muttrar*
 
Sv: Komplimang eller inte?

Man får nog tänka på att bilder i tidningar är ganska retuscherade oxå.. Och alla är ju olika individer, vi växer olika på olika ställen o olika mycket.
Jag växer runt om verkar det som, hade en hel del hull innan grav men var inte jättestor. Hittills har jag gått upp 5kg (v26) men jag känner mej otroligt klumpig o tung ibland så det känns som mer, att vara fin o gå i klackar funkar inte alls, får vrålont i fötterna.

Min sambo tycker att jag är jättefin :love: och jag blir så glad när han säger det, ibland tycker jag oxå att jag är fin o ibland att jag är gräsligt ful o bara tjock. I det stora hela är jag ändå nöjd med mej, min kropp fungerar som den ska till det jag använder den till och jag kan va jäkligt snygg ibland :)
 
Sv: Komplimang eller inte?

Är det sundare att vara några kilon för smal, än att ha dom som övervikt? Jag tror inte att det spelar någon roll, om det enbart gäller några kilon åt varje håll.
Nej jag tror faktiskt att forskningen är ganska ense om att en lägre vikt oftast är bättre. Det var ju inte så länge sedan man rekommenderade att man skulle flytta BMI-gränserna för undervikt/normalvikt/övervikt då man sett att en viktuppgång innebar en ökad hälsorisk även om man låg i det lägre intervallet från början.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Bunke? Vad ska man använda då, då? Jag har massor av saker i köket, men vill inte använda något jag ska ställa tillbaka.

Hrm, en engångsburk kanske, typ creme fraiche?

ja eller plastmugg eller nåt (dvs engångsmugg)... Gör jag alltid även om jag aldrig varit gravid... Så mycket enklare... creme fraiche burk som är urdiskad borde vell gå...
 
Sv: Komplimang eller inte?

Eller hur, jag har också dåligt samvete redan nu. Jag känner mig riktigt hemsk emellnåt, som att vi skaffar en till bebis bara för att han inte duger :crazy: Sjukt att man tänker så. Det är ju snarare så att vi skaffar en till bara för att han är så underbar att vi fått mersmak :love:
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag har redan planerat att berätta för förskolelärarna att vi ska ha en låååååång inskolning för mammas skull :D

Jag skulle också gärna skaffa en till, men tvekar samtidigt lite. Jag vet inte om jag kommer att orka med, fullt ut, att ha 2 st små barn samtidigt? Nu spelar det ju in att jag är sjuk också, och således ofta mer trött än vad som är normalt, så jag kanske känner annorlunda i framtiden.
Vi får se vad som händer om några år helt enkelt :p Innan dess blir det inte, för jag måste få fortsätta med min rehabilitering nu.
 
Sv: Komplimang eller inte?

Jag har redan planerat att berätta för förskolelärarna att vi ska ha en låååååång inskolning för mammas skull :D

Jag skulle också gärna skaffa en till, men tvekar samtidigt lite. Jag vet inte om jag kommer att orka med, fullt ut, att ha 2 st små barn samtidigt? Nu spelar det ju in att jag är sjuk också, och således ofta mer trött än vad som är normalt, så jag kanske känner annorlunda i framtiden.
Vi får se vad som händer om några år helt enkelt :p Innan dess blir det inte, för jag måste få fortsätta med min rehabilitering nu.

Det finns ju ingen anledning till att stressa med syskon. I vårat fall blev det så, då det tog sådan tid att bli med min son. Vi resonerade som att nästa får komma när den kommer, vi skulle inte bli förvånade om det tog tid, men heller inte oförberedda om det visade sig att det gick direkt. Och det verkar ju som om man väl öppnat bebisfabriken så är produktionen i full gång :D
 
Sv: Komplimang eller inte?

Ja, jag minns er låååånga vääntetid på lilla Elis, så jag förstår att ni höll fabriken öppen så att säga :D

Själv verkar jag ha oförskämt lätt att bli gravid, så jag är mer orolig över att bli det igen när jag inte känner att det passar. Så nu är pillrena utbytta på spruta, som fungerat mycket bra tidigare. Och som du säger, det är ju ingen brådska med syskon egentligen. Men det är nog ganska skönt att slippa 2 blöjperioder, 2 rensa-allt-från-en-halvmeter-och-ner-perioder osv :p Nåja, vi får se..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Kopierar in från ett annat forum, kanske kan ni komma med lite tips, eller bara vara med mig och spygalla över hur det fungerar för...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 911
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp