komplement....

saffran

Trådstartare
tänkte fodra med havre och betfor, vill ha tips om ex hippo eller krafft som kan kompliteras med havre och då slippa ge rena mineraler.

vill bara ha tips på foder inte på en hel foderstat!

tex hippo basic och havre för att få ner kostnaden oxå!

till ett halvblods sto som ska tränas och tävlas lite grann, hon behöver hel havre för att bli lagom pigg men vill ge något annat oxå!

tack för all hjälp!! :bow:

Sv: komplement....

Krafft pluss grön kan ges som komplement till havre, korn osv. Den innehåller höga halter mineraler och vitaminer (är avsett att skippa extra givor lösa mineraler, men beror förstås på ditt stråfoder också)

innehåller mycket protein. Ger det som supplement till korn och betfor till min häst och det funkar jättebra.

Sv: komplement....

krafft plus blåröd kan ges som kompleteringsfoder till hästar som utfodras med havre för att få en komplett foderstat , står det på hemsidan iaf :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 313
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka