kompenseras trång bomvidd av stora bossor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Elisabethh

Har en frågan till er sadelkunniga :)

Kan en sadel som är byggd med stora bossor, stoppade med materiel som är formbart, kompensera en trång bomvidd?

I Camargue finns det en och annan sadelmakare som inte erbjuder att göra bomvidden större än standard (typ 85 grader). Den sadelmakaren menar att sadelns breda och stora bossor med tiden formar sig efter hästens rygg vilket gör att den passar ändå.

Det jag är rädd för är att sadeln bara hamnar i bakvikt. Många camarguehästar är ju rejält breda över ryggen (min är 105 grader)

Någon som kan ge mig sin åsikt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det...
2
Svar
28
· Visningar
4 773
Senast: Nea_
·
Utrustning Ja nu ligger ju sadeln inte tillräckligt bra eftersom att kila upp den ens kommer på tal. Men jag behöver prata om detta.. Jag är...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 422
Senast: Nominous
·
E
Utrustning Har en frågan till er sadelkunniga Kan en sadel som är byggd med stora bossor, stoppade med materiel som är formbart, kompensera en...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: Deimion
·
Utrustning Jag är helt rudis på sadlar. Börjar väl få lite grepp om livet men jag är verkligen inte duktig. Det är verkligen en djungel och mkt att...
2
Svar
31
· Visningar
3 865
Senast: Baddy96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar