M

mollymalone

Min 8åriga nordisdam äter allt - inte alldeles ovanligt kanske? Hon har sedan 10 dagar blivit lös i magen - riktiga komockor, men ingen sprutdiarré. Hennes foderstat är inte förändrad. Har varit i kontakt med vet som rekommenderade mjöksyrebakterier, vilket jag nu givit henne sedan en vecka, men ingen förändring. Hon har ingen feber, äter och dricker som hon ska, är inte uttorkad. Har vandrat runt i hennes hage och ser att hon har lyckats gnaga på syrenbusken utanför hagen. Hon går tillsammans med en dponny som inte har några problem med magen. Frågan är om syren är "farligt"?

Sv: Komockor!

Hon får 10 kg hö, 1,5 kg kornkross, 0,5 kg hestekraft musli, 6 dl betfor, samt 80 g miner blå/dag - denna foderstat passar henne bra för både energi, humör och hull.

Sv: Komockor!

Min connemara älskar att äta gammalt gräs, bark, buskar mm trots at han har fri tillgång på hö :smirk: När han ätit för mkt konstigheter blir han gärna dålig i magen, men det går över när han har lugnat ner sitt ätande. Han blir så glad när snön smälter och allt gammalt gräs kommer fram....

Liknande trådar

Hästvård Nu börjar fler och fler pållar i stallet bli dåliga i magen. Dom är uppdelade på lite olika sätt i hagarna: 3st ston har precis bytt...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Seabaz
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 367
Senast: Legolaz
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 446
Senast: Madick
·
Z
Hästvård Hästen min har rhinovirus = inte alls kul. Hon är 9 år, men har symptomer som en unghäst har. Hon mår inte alls bra. Hon har bärt på...
Svar
9
· Visningar
2 608
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31