Kommunalt vatten och avlopp

tanten

Trådstartare
Jag har levt i två sorters bostäder. På landet med egen brunn och slambrunnar till avloppet, respektive i lägenhet.

Nu funderar jag på ett hus och blir inte klok på min kommuns taxor! Vattenförbrukningen finns det exempel på för en nomalvilla. Men avloppet! Vad kostar det att vara ansluten till kommunalt avlopp? Kort sagt - vad brukar avlopp kosta på ett år?

...blir det av med huset så lär ni få se mig i renoveringstrådarna ;) Det är lite .... omodernt...hrm....

Sv: Kommunalt vatten och avlopp

Kollade på faders faktura.

Förbrukningsavgift 1303/kbm
Fast avgift 2422,40 kr/år

och glöm för all del inte renhållningsavgifterna

Sv: Kommunalt vatten och avlopp

Tack!

Renhållningen är inget bekymmer tror jag. Av vad jag kan läsa mig till så är det skapligt billigt. Jag lär knappast behöva mer än ett litet kärl och tömning högst varannan vecka. En tusenlapp om året ungefär. Det är nog en större osäkerhetsfaktor med elen faktiskt. Jag får räkna....

Liknande trådar

Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 179
Senast: sjoberga
·
Hemmet Jag är bara nyfiken, ni som har gjort det eller vet vad det kan kosta, vad kostar det att dra in kommunalt vatten (avlopp finns) i hus...
Svar
18
· Visningar
1 233
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag är så himla sugen på att skaffa egen liten stuga, men det är lättare sagt än gjort. Så små hus som jag är ute efter går oftast som...
Svar
5
· Visningar
1 404
Senast: javill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III