Det låter ju jättekonstigt, det måste ju finnas ”någon” som är ansvarig utanför kontorstid. Om ni frågar er chef vem ni ska kontakta om något händer, säger den då att det inte finns någon?Frågar som medarbetare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter ju jättekonstigt, det måste ju finnas ”någon” som är ansvarig utanför kontorstid. Om ni frågar er chef vem ni ska kontakta om något händer, säger den då att det inte finns någon?Frågar som medarbetare.
Det måste ju finnas någon som har arbetsmiljöansvar?Frågar som medarbetare.
@Barbabelle jag skulle ta upp det på möte tex. Säger som flera nån måste vara ansvarig andra tider än 7-16?Fråga igen! Fråga någon annan! Ta upp det som ett problem som behöver lösas omgående.
I vår kommun har ssk rätt stort ansvar/"möjligheter" eller vad man ska kalla det. De kan tex beordra in personal när bemanningen inte är öppna.Detta finns inte i min kommun.
Frågar som medarbetare.
Vi har en krishanteringsplan, dock står det klart och tydligt i den under
Du menar alltså att om något allvarligt inträffar så har du ingen aning om vad du ska göra??? Jösses
Vidhåller - ring politikerna! De har yttersta ansvaret
Då får du höra med chefen vad som gäller andra tider.Vi har en krishanteringsplan, dock står det klart och tydligt i den under
"för dig som medarbetare"
kontakta alltid
* vardagar: enhetschef eller dennes ställföreträdare.
Det är kanske en jour som kontaktas helger, som Securitas eller liknande ? De i sin tur kontaktar berörda chefer på helg.Vi har en krishanteringsplan, dock står det klart och tydligt i den under
kontakta alltid
Om det inte står något mer så känns det ju som om de har glömt en rad, den om vem man kontaktar på helger!Vi har en krishanteringsplan, dock står det klart och tydligt i den under
kontakta alltid
'Något behöver hanteras akut av någon med mer befogenheter än folk på plats har' innebär väl inte nödvändigtvis att det är aktuellt att ta till krishanteringsplanen. Den kan behövas också, men inte alltid.Vi har en krishanteringsplan, dock står det klart och tydligt i den under
kontakta alltid
Här är en relaterad fråga som också är intressant, nämligen vad de på plats har för befogenheter. Det påverkar ju också när det behövs att man kan ringa en chef. Jag kan tänka mig att det inte är alla ställen som man kommunicerar tillräckligt tydligt om den frågan heller. Vad förväntas man kunna lösa på egen hand och inte.
Du menar alltså att om något allvarligt inträffar så har du ingen aning om vad du ska göra??? Jösses
Vidhåller - ring politikerna! De har yttersta ansvaret
<snip>
Jag jobbar visserligen på sjukhus. Men om något allvarligt händer, som i sig inte direkt rör en sjuk patient, kan jag alltid ringa min chef. Även om hon har semester eller är ledig. Kan hon inte svara direkt, så är jag säker på att hon skulle återkomma så fort hon har tillfälle.