Sv: Kommer..

Det finns en "strechövning" som man kan göra t.ex. när man skrittar fram, för att få benet mer avslappnat mot sadeln. Tänk att du ska vrida benet bakåt så mkt som möjligt, samtidigt så du har det ganska rakt. Det händer nått med nån lårmuskel tror jag. Det funkar iaf. :p

Det lät bra och inte alltför komplicerat :) Allas tips verkar kanonbra, men jag är inte väärldens smartaste. Tror att jag skulle behöva en sitslektion, men har som sagt inte lust att betala när jag bara får trava i ca. 10 min! Alla andra håller på att bli galna på mitt tjat om mina underskänklar ^^ :angel:

Kommit fram till....:
* Sitter "på låren" i traven (travar därför nästan jämt utan stigbyglar nu)
* Sitter bättre med skänklarna med shortschaps än med stövlar (?? ska jag bara rida med chaps då?)

Nej du, Beauty boss. Du blir inte hängd för dina dåliga skänklar. Du blir hängd för din dumhet :angel: . Vad är det du vill lära dig egentligen? Är det att trava eller att få en bättre sits? Eftersom du själv säger att du har svårt att fatta är det bara att hosta upp 190 kr eller vad det nu kan bli och rida för någon som kan hjälpa dig.
Sen kan du berätta hur det gick och kanske få fler bra tips (detta sagt i all välmening).

:rofl: Hahaha, okej, men först och främst så ska vi hitta en ny sadel eftersom den vi har nu har blivit för trång nu när han börjat bygga upp musklerna igen efter hältan (har ev. en 16,5 " County x-vid på g :d ), så eftersom han inte verkar störas av min sits så avvaktar jag med det tills någon på hemmaplan säger något (det enda jag fått höra där är positivt, det är bara jag o bukarna som tycker att den suger :rofl: :o :p) Men, men, jag skapade ju denna tråd för att få höra olika åsikter och ev. tips :)

Bara nyfiken, hur skulle det hjälpa henne att vrida om benet?

Jag slår snarare ett slag för att rida utan stigbyglar och gärna mycket barbacka. Sitt på triangeln och inte fläsket, det gör du på den första bilden men orkar istället inte hålla upp dig själv utan tenderar att falla framåt.

Ser fint ut! Söt ponny! :D

Har man inte redan vridit om låret så ska man göra det! Och där ska benet vara. Då hålls det på plats och det blir lättare att sitta ned och komma ned i sadeln. Även om det är svårt i början!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 780
Senast: Lavinia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 555
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka