Kommer hästarna bli för dyra?

Nej, men det avhjälps inte av att folk slutar flytta dit utan av att många av arbetsplatserna flyttas ut från Stockholm.
Och när arbetsplatserna flyttar därifrån behövs inte lika många bostäder...
Det finns MÅNGA arbetsplatser som skulle kunna utlokaliseras och det skulle hela landet må bra av.
Men det hör kanske inte direkt till ämnet...
 
Nej, men det avhjälps inte av att folk slutar flytta dit utan av att många av arbetsplatserna flyttas ut från Stockholm.

Det är ju otroligt många jobb som kan utföras varsomhelst. Visst att många flyttar till storstäderna pga jobb som de vill ha, men det är verkligen inte hela sanningen.
 
Nä, pengar gör inte en person automatiskt till en bättre hästmänniska, men de ger förutsättning till att kunna ta hand om sin häst på det sätt som krävs. Snarare är det väl så att, som med det mesta annat i vårt samhälle nu för tiden, så ska det gå snabbt. Från första lektionen på ridskolan till start i SM ska det högst gå två terminer.
De bästa hästfolk jag har känt har varit fäitiglapp.
 
De bästa hästfolk jag har känt har varit fäitiglapp.
Ingen som sagt annat än att pengar har något med hur bra hästmeniska någon är men det är inget att hymla om att det krävs pengar för att kunna ge god vård till en häst och inte spara in pengar på foder, skoning mm.
 
I framtiden tänker jag att man måste välja livsstil mer i alla fall i sthlm. Vill du ha höst billigare får du flytta ut på landet och göra en del själv. Däremot som med allt annat blir det dyrt med ett centralt beläget stall med mkt service.
Kan dock inte se något problem med det
 
Ingen som sagt annat än att pengar har något med hur bra hästmeniska någon är men det är inget att hymla om att det krävs pengar för att kunna ge god vård till en häst och inte spara in pengar på foder, skoning mm.
Det krävs en del pengar for vissa som känna att dom måsta göra en massa prov stup i ett och tillkala veterinär for det minsta lilla. For andra är det att hålla sina hästhållning enkel och utgifterna ner. Friska hästar koster inte så mycket i drift.
 
Ingen som sagt annat än att pengar har något med hur bra hästmeniska någon är men det är inget att hymla om att det krävs pengar för att kunna ge god vård till en häst och inte spara in pengar på foder, skoning mm.

Absolut inte, det krävs ganska mycket pengar t o m.
 
Nu var ju citatet "vissa som exempelvis lagt lång tid och mycket pengar på att utbilda sig." Det står ingenstans att ALLA som lagt tid och pengar på att utbilda sig är garanterad högre lön. Vilket jag ser som självklart.

Det ska absolut finnas möjlighet för "alla" barn och ungdomar (och vuxna) att utöva även lite dyrare sporter, men då genom kommunens försorg. Ridskolor och hockeyskolor t ex. Inte genom att det ska finnas en allmän sponsring så varje privatperson ska kunna äga egen häst. Det är ju absurt.
Nä det tycker jaga inte heller att alla ska kunna ha häst, jag håller med dig om att det vore bra om färre människor hade häst. Det som oroar mig är när jag läser om att tex höpriserna inte ökat på många många år, då funderar man ju verkligen på den dåliga lönsamheten i jordbruket.
 
Jag håller med om det mesta förrutom det sista, är det verkligen en rikemansdport i Storbritannien? Min uppfattning är att det snarare är tvärtom, att där är det lättare att ha nån ponny eller två bara man har tillgång till en gräsplätt...(

Du har rätt det är inte en rikemanssport i Storbritannien. Var och varannan människa har ju en ponny i trädgården här... The Pony Club är fortfarande i full gång, där betalar man en blygsam årsavgift och kan sedan vara med på träningar och annat kul nästintill gratis (om man har egen ponny då)..

Jag oroar mig mest för att det byggs så ofantligt mycket överallt, att så småningom kommer hästarnas utevistelse att bli rejält begränsad, och att rida ut i skogen kommer att bli svårare och svårare. Det är ju redan nu ett problem här i England, bor ju så många människor här på relativt liten yta, men det blir värre och värre för varje decennium tycker jag. Det är numera rätt svårt att hitta ett stall här som har lösdrift för inackorderingar, eller ens tillåter 12h+ i hagen varje dag. Det finns områden med mycket bra ridvägar, men oftast måste man betala en årsavgift för att få använda dem. Och många måste redan nu rida längs ibland hårt trafikerade smala vägar för att komma till dessa områden...
Det skulle helt klart få mig att avstå från häst, om förutsättningarna ändrades såpass att god hästhållning blev en omöjlighet.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 784
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnade i rätt forum - om inte så får moderator ta och flytta tråden! :) Bakgrund: Vår familj (min mamma, pappa och...
Svar
0
· Visningar
960
Senast: Sansko
·
Hästmänniskan Hej, jag har nu kommit i kvalet av valet av att gå skilda vägar med min häst. Nu är det tyvärr inte så lätt då han varit en del skadad...
Svar
9
· Visningar
3 933
Senast: Tora
·
Hästmänniskan i den här huvudstaden är då inte lätt. Inte om man inte har lust att betala en himlans massa pengar i allafall. Just nu har jag båda...
Svar
9
· Visningar
1 932
Senast: Svamlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp