Kommer den bli bortjagad?

Lycanthrope

Trådstartare
Vi har blivit erbjudna en katt av en kompis som inte kan ta hand om den längre. Eftersom vi tänkt att skaffa katt och då gärna vill ha en vuxen så är vi såklart intresserade. Katten är dessutom steriliserad, vaccinerad, rumsren och jättekelen!


Men sambons föräldrar bor på samma gård som oss och de har 2 katter varav den ena är "ond". :angel:
Han bråkar då och då med grannkatter och klöste väldigt mycket efter min hund i början. Den andra katten är egentligen min men flyttade med till dom när jag och sambon bodde där och har blivit kvar där. Han var jättetaskig mot henne med i början, knödde in henne i hörn och klöste och fräste efter henne. Jagar även människor ibland och klöser i fötter och ben.
Jag avskyr sällan djur men den katten HATAR jag! :o


Det jag är rädd för är att han ska jaga bort våran katt?
 
Sv: Kommer den bli bortjagad?

Är den bråkiga hankatten kastrerad?Det brukar lugna ner beteendet.
Det är svårt att säga om den nya katten skulle bli bortjagad eller inte men man kan ju också låta katten vara en innekatt.
 
Sv: Kommer den bli bortjagad?

Ja den är kastrerad.

Accepterade ju min katt tillslut men muckar gärna med vissa grannkatter och andra djur han får tag på.

Vi bor på landet och har gärna dörren öppen så utekatt hade varit idealiskt.
 
Sv: Kommer den bli bortjagad?

Har katten du funderar på varit utekatt i hela sitt liv? Tror att det är svårt då att göra den till innekatt utan att göra den olycklig och utan att den börjar hitta på dumheter, i ren brist på stimulans. Är högst troligt att den ilskne kommer att försöka jaga bort den nye, det vill säga om han inte är ännu större och tyngre och kan lära elakingen en läxa!
 
Sv: Kommer den bli bortjagad?

Om jag ska vara ärlig så skulle jag ej ha kvar en katt som klöser i fötter och ben och dessumtom jagar männsikor ibland. Tänk om katten attackerar ett barn!! Men eftersom det inte är eran katt så finns det ju inte så mycket att göra.
Ja, risken finns ju att den katten ni tar hem kommer att bli bortjagad, men sätt ett halsband på den i så fall med ett telofonnummer på, i fall h*n skulle rymma och någon skulle hitta katten. :idea:

Mvh Chima
 
Sv: Kommer den bli bortjagad?

Det lutar åt att det blir en kattunge istället, eller två. :o

Är det lämpligt att låta "monstret" träffa dem redan när de är små? Är han snällare då? Hundar är ju oftare snällare mot valpar. Så kanske han vänjer sig bättre.



Jag tycker inte heller katten är lämplig att ha, han är otäck. Men som sagt, inte så mycket jag kan göra åt det tyvärr :( Men gör han något riktigt taskigt mot katterna jag har så ryker han. Vi måste ju också kunna ha djur.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 658
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp