Kommentera min hund

Jolanta

Trådstartare
Det skulle vara jättekul om någon ville kommentera Birks utseende, hur han ser ut i kroppen, hullet, päls osv.

Det går ju inte å gå efter någon rasstandard, eftersom han är en blandis, men det skulle vara kul om någon här ville kommentera hans utseende, både positivt och negativt.

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=CAG9E7GP.jpg

Semester075_edited.jpg

Sv: Kommentera min hund

Vilken jätte bild den första blev! :crazy:

Jag länkar till den istället

Jättefin hund!

Ser fin ut i hullet och pälsen. Något långryggad kanske?

Härligt uttryck!

Jättefin hund :love: Riktigt snygg säger jag som är amatör på vinklar mm. Sånt uttalar jag mig inte om, men jag gillar modellen på honom, helheten.

Korsning Rottweiler syns. Mer då, RR?

Han är blandning Rottweiler/Pyreneer.

Jätte lyckad blandning till utseendet, men inte till mentaliteten

Jag tycker hunden är sund i kroppen! Inga överdrivna drag! Ser ut att vara fin i hullet också även om det är svårt att se på bild!:D

Nej det är det inte. Det finns en gubbe nere i halland som "föder" upp just den där blandningen. Han "avlar" på tikar med d höfter och annat skräp, och säljer valparna som mentalt stabila små gullehundar.

Det har varit ute mkt "pyrotters" på blocket på senaste åren, och alla verkar härstamma från samma uppfödare, och hundarna verkar vara runt året allihop. Ägarna har helt plötsligt bytt jobb, blivit allergiska, osv. De kanske inte var de där mentalt stabila hundarna som en viss uppfödare deklarerade för.

Hon som jag köpte av har bara haft två kullar, min hunds kull, som är över 2,5 år, och en kull nu, som är ca 4,5 månad.

Priscilla: Frågan om hans mentalitet...

Han är ostabil, rädd för mkt, har svårt för att hantera nytt folk, särskillt utomhus. Han är vass, men ändå ostabil (och det är ju inte en så bra kombination)

Hade jag vetat det jag vet idag om den här blandningen, så hade jag sprungit åt andra hållet. Men för 2,5 år sen var jag tillräckligt naiv för att tro att hunden blir vad man gör den till...:smirk:

Fast jag älskar ju Birk ändå, och för sin familj och vänner så skulle han hoppa igenom eld...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 880
Senast: pastejja
·
Övr. Hund Jag har köpt en dragsele till tanten, meeen jag är inte helt säker på att den sitter som den ska. Jag har aldrig haft en dragsele förut...
Svar
16
· Visningar
2 809
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag är jätteallergisk just nu så jag försöker hitta nya sätt att roa hundarna inomhus. Det känns lite fel att be dem att städa efter...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: buschiq
·
T
Övr. Hund Läg in bilder på er me eran/era hundar hon skriv något till bilderna och ni får gärna komentera bilderna som läggs upp men ej något...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 244
Senast: tjej_87a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar