Kommentera hoppbilderna :D

Sv: Kommentera hoppbilderna :D

jodå hoååa kan hon allt o d är inte ofta man får se isisar som gör det;)

Det ser stabilt och bra ut! Jättefin häst =) Men som många andra sagt, eftergift.
Är hon ren islänning? Inte ofta man får se dom hoppa så bra!

Eftergiften har ju folk redan påpekat och likaså nedtrampet av skänklarna. Det var det första jag såg, skänklarna alltså, när jag såg bilderna - du behöver trampa ner mer. Du går liksom upp på tå. Det kan jag också göra ibland när man kommer lite fel på ett hinder, men med tanke på att det var så på varje bild så kanske det inte är fel av mig att anta att det är lite av ett "problem" för dig.

Men det såg jättetrevligt ut! :) Supersöt häst och ni är ett trevligt ekipage i övrigt. Hästen har en trevlig teknik.

Det du skriver om att du inte vågar släppa efter pga att hon känns som hon ska ramla ihop... Alltså du ska ju ändå bibehålla kontakt med hästen även om du har en ökad eftergift. Sen är det ju en träningssak för hästen att den ska orka med uppgiften. Löshoppa den så att den får en egen styrka och balans.

En sista sak är att jag tycker det ser ut som din blick är för lågt riktad. Titta rakt fram eller till och med lite uppåt är bättre än att titta nedåt.

Senast ändrad av en moderator:

Molvi skrev:
Aa riktigt kul hade vi :D
men jag förstår inte rkt vad ni menar med att jag lutar mig
för mycket med överlivet, jag kan ju knappast luta mig mera bakåt ?
eftergiften ska jag tänka på :)

jag har islandsstigbyglar typ utsvängda utåt, har ett par vanliga med
gummistroppar tycker du jag ska byta ?

det är en islandshäst, då ska du se dom som är låånga och rider islandshäst, så där är du allt ute och cyklar.
JDu behöver inte luta dig bakåt utan rätta upp dig istället lite grann.

Tycker att din isis är helt underbra både när det gäller hopptekniken och när det gäller utseendet.

Härliht även att se en isis med lindor :bow: :bow: :bow:

jag själv har just startat en islandshoppgrupp, med tre "damer" och deras islandshästar tycker det är så himla kul och det ser ju din oxå ut att ha kul när hon hoppar.

ag kan oxå tycka att du ser lång ut när du hoppar henne men inte när du rider på marken. Ett fint ekipage och både verkar ju trivas tillsammans.

Okej, i stället för att skriva till alla på "citat- svar"
så vill jag tacka alla för det jätte fina kommenterarna
och det känns jätte roligt att fått lite att jobba med +
att få trevliga kommentarer :)

jepp, hon är en ren islänning :D

jomen visst är det kul att hoppa islandshäst, känns alltid
som man har något att jobba med + att det är fantastiskt
när allt stämmer :)

heja islänningar med benlinor :D

Molvi skrev:
Min issis tjej och jag, vi kan allt hoppa tycker jag :D
kommentera inte allt för elakt :angel:

molvihopp7-paint.jpg

molvihopp6-paint.jpg

molvihopp8-paint.jpg

Molvihopp5-paint.jpg
'

bara så ni vet har jag en stor jacka på mig, är inte så där tjock annars :P

väldigt gullig pålle, :P men du kan till och med ställa dej lite mer up pi sadeln i visa språng, men annars super fint :D

Heja isisar med lindor och skydd.
Du kanske skulle börja tävla lite med den.
Typ på utbildningshoppningar till och börja med. Tror att det skulle kunna gå riktigt bra då. :bump:

va roligt att få sådana härliga kommentarer :)
vi har faktiskt hoppat klubbmästerskap/lokala/clearrounder osv :)
med jätte bra resultat :D

molvi

*Hugger första bästa knapp*

Jag får en känsla av att du försöker se kortare ut på din häst än vad du är?
Lite som om du själv vet att du är ganska lång just i hoppningen och försöker "krympa", om du förstår hur jag menar?
Om du blir av med det (krymptendenserna alltså ;)) tror jag att du automatiskt får en bättre sits. Och kom ihåg att ge eftergift och inte stå på tå i stigbyglarna :)

Louise skrev:
Härliga hinder! :D
Träna lite mer så kanske ni kan vara med i en CR?

tack haha ;p

jodå, vi har redan hoppat klubbmästerskap/ Cr/lokala redan :D

Real_Life skrev:
*Hugger första bästa knapp*

Jag får en känsla av att du försöker se kortare ut på din häst än vad du är?
Lite som om du själv vet att du är ganska lång just i hoppningen och försöker "krympa", om du förstår hur jag menar?
Om du blir av med det (krymptendenserna alltså ;)) tror jag att du automatiskt får en bättre sits. Och kom ihåg att ge eftergift och inte stå på tå i stigbyglarna :)

ska jag vara ärlig är min sists lite sådan tror jag, försöker
defenetivt inte göra mig mindre, tycker jag bara ser större ut med den där jackan. :)

Aha. Men tänk på att sträcka upp dig före/mellan hindren, så att du inte "faller fram" eller ihop, eller hur jag ska säga. Tror det blir lättare att få en bra eftergift och hela biten om du inte "kurar ihop axlarna" (vad dåligt jag förklarar!).

Önskar vi hade fått tag på våran häst när han var yngre... Han är 20 nu så vi hoppar inte så mycket men hade han fått träna seriöst när han var yngre tror jag han hade varit en kanonislänning på att hoppa :)

Okej, det ska jag göra :D
haha, okej. tycker jag allt mer ser
ryttare som hoppar med islänningar, och dem jag har sett,¨
har alla haft ur snygg teknik :) tror islänningar har
rikigt god hoppförmåga :D

molvi

Jadå, tror också det finns en del islandshästar som kan hoppa hyfsat bra. Men eftersom det inte är SÅ ofta de tränas seriöst i hoppning så blir det väl så att det inte direkt får rykte om sig som hopponnyer ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
503
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 419
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar