Kommentera gångarterna!! *FILM*

Sv: Kommentera gångarterna!! *FILM*

Jag tycker filmen är svårbedömd, eftersom jag vill ha en lite längre sträcka än en snutt att titta på. En sak, varför går hästen konstant högerställd?

Boj skrev:
Jag tycker filmen är svårbedömd, eftersom jag vill ha en lite längre sträcka än en snutt att titta på. En sak, varför går hästen konstant högerställd?

Det gör han inte, det är bara på en sträcka. han blir väldigt pigg, och när man är ute blir han ännu piggare. När han inte får springa försvarar han sig med att dra upp huvudet högt och då kan han se väldigt förböjd och ställd ut.

Sorry, men jag ser inte annat än att hästen är högerställd.

..::*Ida*::.. skrev:
Det gör han inte, det är bara på en sträcka. han blir väldigt pigg, och när man är ute blir han ännu piggare. När han inte får springa försvarar han sig med att dra upp huvudet högt och då kan han se väldigt förböjd och ställd ut.

Hästen hamnar i försvar om handen tillåter det, dvs om din hand håller hårt i hästen då har hästen något att gå emot och ta stöd i.
Så, om huvudet åker upp beror det på att du tar hårt i hästen. Hästen försvarar sig genom att resa upp huvudet, i försöken att komma undan trycket från bettet.

Men usch, nu ser jag också. Han går ju jättehögerställd.. :crazy:

Dumma mig, får skärpa mig lite.

Men tar för hårt i honom gör jag iallafall inte, jag har väldigt mjuk hand när jag rider honom, eftersom annars skulle allt bli kalabalik. Men men, det är inte så lätt å bedöma på en sån film ;)

Får filma igen, senare!

Det är verkligen jättenyttigt att titta på film där man rider !!
Bästa sättet att korrigera sig själv !!
Jag vet inte varför... men jag blev väldigt glad när jag såg din film !

Det var gulligt !!

Hej från en glad Hambo:)

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Tjatter Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in. Det finns några sånger som jag...
2
Svar
24
· Visningar
647
Senast: KesoNeso
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka