Kommande skattehöjningar

Kommer skatterna att behöva höjas pga corona-åtgärderna?

  • Ja, i de flesta former (kommun, landsting, statliga, men även t ex moms och punktskatter)

    Röster: 7 19,4%
  • Ja, i någon form

    Röster: 18 50,0%
  • Nej, det borde gå att lösa ekonomin på annat sätt

    Röster: 11 30,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    36
Är ni beredda på kommande skattehöjningar pga Corona-åtgärderna? Hur mycket höjning räknar ni med, och i vilken form?

Hoppas på höjda inkomstskatter, speciellt för hög- och medelinkomsttagare. Hoppas på att saker som inte fungerat i privat regim ska återförstatligas (dvs i mina ögon det mesta).
Hoppas också på Corona-stöd till de som behöver det (dvs inte välmående storföretag som tar ut vinst).
 

Liknande trådar

Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 068
Senast: Magnum
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Norma
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 393
Senast: Ainon
·
Samhälle Precis samma hos oss, också familj på fyra. Mängden avfall vi producerar i form av förpackningar från vanlig mat är sjuk. Vi slänger...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 242
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp