Komma hem när??

Sv: Komma hem när??

Om hon har haft dåligt umgänge så kan det nog vara bra att ha kvar de fasta tiderna (fast kanske öka på tiden på helgen, framförallt under sommaren när/om hon ska vara ledig), men att som ni nu gör låta henne vara ute längre när hon har något speciellt för sig. Och för mig är "speciellt" när hon har något planerat, litet som stort: fest, filmkväll, middag eller vad det nu är. :)

Fram till att jag började gymnasiet skulle jag vara hemma 22 på vardagar från och med gymnasiet fick jag ta fullt ansvar för min sömn själv. Helger och lov kan jag inte minnas att jag hade någon fast tid ens under högstadiet. Jag är uppvuxen i en liten by på landet och hade jag vuxit upp i stan så hade mina föräldrar säkert varit hårdare på tider och krävt mer kontroll.

22.00 lät tidigt på helgerna. Kl 21 tycker jag låter rimligt på vardagar. Låt henne vara med och tycka själv också. Är hon ansvarsfull och ordentlig kan du ge henne lite friare tyglar tycker jag.

Kan nog tycka att båda tiderna är lite tidiga, när jag var 16 var jag ute så länge jag ville på helger, på vardagar ville mamma helst att jag skulle komma hem senast 22.30 för att dom skulle sova och inte ville ha en massa spring i dörren :) Vaken har jag fått vara hur länge jag velat.

Tillägger också att under lov har jag inte haft några bestämda tider. Det var ofta jag kom hem vid 8 på morgonen :) Så länge jag alltid svarade i mobilen så har mina föräldrar inte haft några problem med det. Man är bara 16 en gång och det kan vara en av dom roligaste perioderna i livet, kommer ihåg att jag och mina kompisar kunde sätta oss i en lekpark och bara sitta och prata halva nätterna på sommarlovet, nattbada eller liknande. Känns som att en del av ungdomen försvinner när man sätter sådana tidsbegränsningar, åtminstone på lov och helger :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: trazel
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 606
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat