Komm ihåg banan?

Widerberg

Trådstartare
Komma ihåg banan?

"Tävlingsdebut" på söndag som gäller ;) bara en litenliten tävling
men ändå :bump:
Iaf, har ni tips på hur man bäst ska göra för att komma ihåg banan?
Helt rädd att jag ska glömma :rofl: Hur gör ni?

Senast ändrad:
Sv: Komm ihåg banan?

Går banan om och om igen, och en av gångerna går jag och håller blicken fixerad vid nästa hinder hela tiden, ta inte bort blicken för en sekund. Man kan även gå och säga lågt för sig själv "efter den gulröda planket vid domaren är det en vänstersväng på sju galoppsprång mot den vita grinden..." osv :D

jag lovar, du glömmer inte :D Lycka till! :D:D:D

Sv: Komma ihåg banan?

haha! Min första tävling glömde jag banan! så jag ska nog inte ge nåra tips...

jag har nog glömmt banan ungefär 19090543895 gånger, men tillslut så lärde jag mig och nu har jag inte glömt banan sedan i våras :D

*Gå banan minst 2gånger, tänk igenom banan noga...
*lär dig hur alla hinder ser ut, tex. 1:an grön/vit stigsprång 2:an vitt räcke, osv.
*ta dig tid då du kommer in på banan att tänka igenom den en extra gång innan du börjar rida
*tänkt på att alltid veta vilket nästa hinder är då du rider an ett hinder...

kan också trösta dig med att banerna brukar ju vara rätt så enkla på små tävlingar!

Lycka till! :banana:

När jag tävlade den 20 nov så var jag helt säker på att jag skulle glömma banan! Men jag den en gång o sen fick alla som skulle hoppa 30 o 40 cm (ja, jag gjorde det:o ) rida lite i ridhuset innan den första skulle starta. Då red jag runt banan fast bredvid hindrena (hann aldrig hoppa nåt hinder eftersom en halvvild b-ponny skulle hoppa hela tiden) och kunde fortfarande inte banan när jag fick rida ut i paddocken igen :o men när det var våran tur spanade jag intensivt efter första hindret o sen kom jag runt banan hur lätt som helst :) ingen aning om hur men:rofl:

Även om du redan har tävlat kan jag ge ett litet tips.
När går bara banan tänk PRECIS hur du ska rida. Tänk igenom hela banan du hunnit gå vid varje hinder, alltså vid hinder fem: tänk hur du rider, hur hindrena har sett ut, väg osv, vid hinder 1,2,3,4 och så 5 då. Vid varje nytt hinder tänker du om banan igen och lägger till det nya hindret. (hoppas ni förstår trots luddig beskrivning ;) )

titta på när ekipage före dig hoppar (om du inte har så tidig start så du är på framhoppningen) det brukar jag göra det underlättar mycket

_SunFloWer_ skrev:
kunde fortfarande inte banan när jag fick rida ut i paddocken igen :o men när det var våran tur spanade jag intensivt efter första hindret o sen kom jag runt banan hur lätt som helst :) ingen aning om hur men:rofl:

Hehe, det där känner jag igen... Starten brukar man ju kunna klura ut var den är och sen vet jag inte hur det går till men det brukar bli rätt i alla fall ;) Hjärnan har programmerat in banan där inne någonstans...

Kung Bob skrev:
haha! Min första tävling glömde jag banan! så jag ska nog inte ge nåra tips...
Jag glömde också banan vid min första tävling för jag tänkte för MYCKET på vart jag skulle!! ;)

Nuförtiden går jag banan en gång, sen ställer jag mig och tittar på den samt ser mig själv rida den och sedan ser jag den i huvudet från hästryggen.. om någon fattar ;P

Haha gör som jag:idea:
Gå banan med en kompis o tjöta hela tiden. Gå absolut inte den vägen du ska rida utan gena så mkt som möjligt!!
Alla tror alltid att ja kommer rida fel eller glömma eftersom jag går så slarvigt.:angel:
Fick lite skäll en gång oxå av en i stallet när jag gick banan för att jag inte koncentrear mig utan går o tjötar:p
Men har aldrig glömt banan, eller jo en gång, gjorde en volt och kom på rätt väg igen:banana:

Haha denna tråden har fått lite liv igen :D

Kom ihåg banan utmärkt ;) Gjorde som så att jag kollade banskissen
2-3 ggr, gick banan 1 gång och sen red jag den i huvudet innan
jag skulle starta :)

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Corax
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka