Kombination halvblod fullblod

Karoliten

Trådstartare
Vilket blod (härstamning) tycker ni är en bra kombo med fullblod.Har ni träffat på någon kombo ni riktigt gillat och finns denne hingst i avel ännu?
 
Funderat på hipp hopp men även New Balance.Har två fullblod som ska bet.Den ena har fått ett föl hon är 1.58 lite burkig men underbart temperament.Den andra 1.66 mycket vacker fin exteriör rör sig gott och hoppar med god elektricitet
 
Nja upplevt att bravour kan ge skarpt.Gjort lista på följande Canterbury, Comfortuna,Radisson,Hasard,Dylan N,New Balance,Contant Q,Hip Hop,Zafferano .Temperament viktigt och inte för låg manke bla
 
Ok, jag har sett honom flera gånger bl a när han visades på kvaliten och han har alltid visat ett väldigt bra temperament. Likadant med e avkommor jag sett på treårstest.
 
Som ett tips då till er som tänker fälttävlan så är många fälttävlansryttare rätt konservativa och det kan ta lång tid att se om en hingst är lämplig som fälttävlansförärvare och då har ni ofta inte mycket för att vara alltför innovativa tyvärr. ;)

Säkra kort är ofta vad som gäller om man avlar för fälttävlan.
 
Tror vi kommit fram till Hip Hop till dem ena och Gisborne till den andre.Sen blir nog Canterbury och Radisson reservhingstar
 
Som ett tips då till er som tänker fälttävlan så är många fälttävlansryttare rätt konservativa och det kan ta lång tid att se om en hingst är lämplig som fälttävlansförärvare och då har ni ofta inte mycket för att vara alltför innovativa tyvärr. ;)

Säkra kort är ofta vad som gäller om man avlar för fälttävlan.
Har du tips på hingst?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 034
Senast: Happimess
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 288
Senast: Habina
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 838
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp