Kollapsar och svullet öra

matildamilton

Trådstartare
Min perserkatt på 16 år har blivit jätte konstig. Nu under helgen har han lagt sig ner på sidan och kissat på sig, vi trodde att han dog. Hans ena öra är även svullet och ser ut som en stor luftfylld bubbla. Mina föräldrar har honom inte försäkrad och behöver de operera så tar vi bort honom, så snälla hjälp! Ska till veterinären idag och jag vill verkligen inte förlora honom.:cry:
 
Sv: Kollapsar och svullet öra

Han är ju väldigt gammal så det kanske är dags för honom att lämna jordelivet...
 
Sv: Kollapsar och svullet öra

Hoppas det går bra för kisse hos veterinären och att det var nåt enkelt som öroninflammation som gått till mellanörat och ett blodöra.
 
Sv: Kollapsar och svullet öra

Min 16-åring kollapsade också. Det var tyvärr njurarna. Han svarade på behandling, men efter 3 dagar gick det år fel håll och han fick somna in.
Min fick en blödning i ögat pga det övertyck som skapades.
Håller tummarna för att din älskling piggnar till efter veterinärbesöket!
mvh
 
Sv: Kollapsar och svullet öra

Örat kan vara en öroninflamation och även om de behöver söva honom för att göra rent så behöver det inte bli jättedyrt. Jag hade en katt som kom hit (en lösdrivande katt alltså) som jag såg var svullen vid öronbasen och jag åkte givetvis in med honom. I samband med att han ändå var sövd så passade vi på att kastrera honom och det kostade inte så många kronor mer än en vanlig kastrering. Medicineringen efteråt gick väl på några hundralappar.
Eftersom balanssinnet sitter i örat så kan det vara så att han blev så yr av problemet med örat att han la sig på sidan och kissade på sig av det.

Jag hoppas att det går bra med din katt och jag hoppas att dina föräldrar kan tänka sig att iallafall lägga några tusenlappar på din vän. Det får man ju liksom räkna med i min värld om man väljer att inte ha sina djur försäkrade.
 
Sv: Kollapsar och svullet öra

Vi valde att låta honom gå till himlen, han hade nog giftstruma. Och vi ville inte behöva stoppa i han en massa tabletter så det kändes som det ända rätta. Så nu brinner två ljus för honom.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Min snart 11 åriga blandrastik har haft en konstig hosta senaste tiden, I samband med ansträngning har hon haft en torrare hosta och...
Svar
5
· Visningar
2 154
Senast: sommarvind
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 989
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp