H
Horsemanda
Kiropraktorn var och kollade på min häst för ett par dagar sedan. Han sa att hennes högra hälsena var kortare än den vänstra. Han ville se henne springa på lina så vi tog ut henne och började i höger varv. Såg bra ut sa han. I vänster varv däremot böjde hon inte lika mycket på ytterbenet (höger bak) och hon sköt ut bakdelen litegrann. Han sa sen att misstänkte att hon kanske kunde ha en knäleds- eller hasledsinflammation.
Jag har inte haft några som helst problem med henne i ridningen. Hon är pigg och positiv och tycker att det är roligt att bli riden. Vad ska jag göra? Ska jag kolla upp henne hoss veterinär eller ska jag fortsätta rida som vanligt? Vad är knäledsinflammation och hasledsinflammation? Borde de inte ha ont av något sådant (Jämför med t.ex. hälseneinflammation hoss oss människor)?
Jag har inte haft några som helst problem med henne i ridningen. Hon är pigg och positiv och tycker att det är roligt att bli riden. Vad ska jag göra? Ska jag kolla upp henne hoss veterinär eller ska jag fortsätta rida som vanligt? Vad är knäledsinflammation och hasledsinflammation? Borde de inte ha ont av något sådant (Jämför med t.ex. hälseneinflammation hoss oss människor)?