Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena?
Givetvis vore det väl bäst att kolla båda men jag lär ju ändå måsta behandla båda även om de har olika mycket?
Finns jättebra information på SVA, s hemsida... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena?
Givetvis vore det väl bäst att kolla båda men jag lär ju ändå måsta behandla båda även om de har olika mycket?
[/QUOTE
Poängen med paristprov är ju att man bara maskar de individer som behöver maskas.... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena?
Nu vet jag inte var i landet du bor, men här är det definitivt för tidigt. Hos mig var det -8.C i morse.När tar ni ert träckprov? Är lite tidigt ännu va?
Västkusten -6 här i morse Förra veckan var det varmt och gräset började växa men det har stannat av denna veckan tror jag.Nu vet jag inte var i landet du bor, men här är det definitivt för tidigt. Hos mig var det -8.C i morse.
Sköter veterinären sitt jobb så blir det bara utskrivet avmaskning till den hästen som behöver det = kan bara skriva ut till den du testar om nu den behöver men inte den andra hästen om du bara testar en häst.... och andra liknande produkter, måste man testa båda hästarna (Jag har bara två) eller räcker det att kolla den ena?
Men många veterinärer skiter ju i såntSköter veterinären sitt jobb så blir det bara utskrivet avmaskning till den hästen som behöver det = kan bara skriva ut till den du testar om nu den behöver men inte den andra hästen om du bara testar en häst.
Man ser väl själv på provsvaret vilken häst som behöver avmaskas. Man måste ju inte ge hästen även om veterinären skriver ut.Men många veterinärer skiter ju i sånt
Men många vill ju avmaska sina hästar för att det typ känns bra.Man ser väl själv på provsvaret vilken häst som behöver avmaskas. Man måste ju inte ge hästen även om veterinären skriver ut.
Här https://www.sva.se/djurhalsa/hast/parasiter-hos-hast/trackprov-hast hittar du alla fakta Jag brukar ta när det har varit metrologisk vår i några veckor men man kan också kolla strax innan hästarna byter hage om de ska göra detTack för alla svar, nu är det inköpt "Kolla masken " för två hästar, nu ska jag bara komma fram till NÄR provet ska tas?!
Det beror på. Vad går de i för hage? Mockas den? Vad har de visat för värden tidigare år?Tack för alla svar, nu är det inköpt "Kolla masken " för två hästar, nu ska jag bara komma fram till NÄR provet ska tas?!