Kolla Masken - När?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 888
C

Cairo

Jag har aldrig testat "Kolla Masken" utan har alltid följt avmaskningsmedlernas anvisningar. Jag har nu tänkt börja med "Kolla Masken" istället, för att inte avmaska i onödan. Tänkte höra med er hur många gånger per år man bör kolla masken och när på året?

Sv: Kolla Masken - När?

Jag kollar på våren alla hästar. De som är "förstagångs provare" och inte behöver avmaskas då får ett nytt prov på hösten, de som behöver avmaskas kör jag intervall på första året och så nytt prov nästa vår.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mearas
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Jeps
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat