Sv: Kolla in

Kan tillägga att om jag inte minns helt fel så får vita schäfrar paras med normaltecknade, därav att det blir blandade färger på valparna..
Vilket inte är tillåtet hos Vit herdehund, som är samma ras :confused:

Okej... Ja jag har ingen koll alls på hur deras färger nedärvs...

Men vit herdehund, är det inte de man kan regga inom SKK också? Varför välja vshk istället för Skk?

Jo Vit Herde reggas i SKK och vit schäfer i VSHK, fråga mej inte varför.. :confused: vet dock att man kan mönstra in dom som är reggade i vshk som vit herdehund och då bli reggade i SKK.

Men det e väl som jack russel? En del är reggade i skk o en del i nån annan klubb. (där har jag ingen koll alls dock)

Oh my god... Det där får jag kolla på senare. Fattar nada :D Vet bara att jag hamnde mitt emellean två domare som skulle avgöra om en hund var tillräckligt vit för att få godkänt som vit herde:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 759
Senast: fixi
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: NOC14
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: escodobe
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 415
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar