Kolla hit alla som vill/rider bettlöst!!!!!!

manpila

Trådstartare
Hej alla:). ni som vill eller rider bettlöst kanske inte vill slänga ut en massa pengar på ett dyrt bettlöstträns, här är ett hemmegjort bettlöst träns. Enkel,billigt,smidigt OCH snyggt;).
Det ni behöver är 2 rigngar från en grimma och metallplattan som grimmans nosdel sitter fast i(se bilden) träns, 2 nosremmar och evt nosludd:) den remmen som ska vara nosdelen ska va ganska kort, så kort så att sidostycket sitter på kindbenet. Det ska sitta ganska thigt med ca 2 fingrar. Det får inte sitta förlågt ungifär där det mjuka börjar på nosryggen. Detta träns blir typ som att sida på sidepull fast lite skarpare:)
URL]
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 894
Senast: QueenLilith
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: raggsock
·
Träning Jag har läst mkt här och blivit inspirerad av er som rider bettlöst och har fuskat lite hemma. Är också nyfiken på halsring men jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Nu är det bestämt. Hästen jag är medryttare på sedan tre år tillbaka kommer att tas bort lagom till jul - om inte tidigare :cry: Vi...
Svar
19
· Visningar
3 946
Senast: finapina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp