Kolla Ceasar nu!

Gabbi

Trådstartare
Kan någon förklara varför den livrädda hunden har stackel? (Inte ceasar som satt på, utan ägaren.) Herregud. En liten staffkorsning som bokstavligen kryper över golvet inomhus och kastar sig hejdlöst iväg om den ser något som låter eller lever eller rör sig utomhus.

Lustigt val av ägaren att tycka att den rackaren skulle ha stackel på promenad. Hunden väger max tio kg.

Senast ändrad:
Sv: Kolla Ceasar nu!

USA är enda svaret jag kan komma på..:crazy:. Tänk som det käns på den lilla stackaren när den blir rädd och rycker till.

Ja, eftersom han inte korrigerar något, och inte behöver stacklet för att orka hålla hunden fysiskt, så blir ju den enda (snedvridna) funktionen att stacklet förstärker varje gång hunden blir rädd och kastar sig iväg.

Tyckte nog också det var onödigt med stackel på den vettlöst rädde hunden. Hade nog gått bra utan. Den kom ju över sitt rädda beteende i alla fall.

Det gick garanterat bättre utan. Ceasar tog ju av stacklet när han skulle ta ut hunden första gången.

Mycket möjligt att dom hade stackel för att det ser tufft ut eller nåt liknande..

Häromdagen såg jag en kille komma gåendes med en hund (någon form av staff-korsning) med ett ut och invänt stackel! Jag blev mäkta förbryllad. Undrar om det börjar sprida sig till Sverige att det är häftigt med stackel? Eller varför har man det annars? Dom som man ser har stackel på sina hundar är ju såna som inte engagerar sig i bruksa, eller någon hundklubb öht, och inte heller tävlar med sina hundar. Men vart får dom då idén till att använda stackel? TV?

Samma sak tycker jag att man ser många unga killar m staffar (ni vet typen :angel:) som har halter, munkorg mm. Man undrar ju om inte de flesta har det för att de vill att hunden ska se farlig ut..

En dum fråga bara. Är ny på det här området.
Men vad är stackel?

Hunden presenterades som en labbe-korsning. Tyckte Ceasar gjorde ett fantastiskt jobb med den stackars tiken!

Var det inte den hunden man, enligt ägaren, provat ett antal olika slags halsband på för att "hitta nyckeln"?

LIA

Jag tror i alla fall att jag såg programmet från början igår? :confused: Tikens husse var musiker och dirigent och jobbade med barn i alla fall. :idea:

Jag kommenterade också till sambon att tiken såg ut som allt annat än en labradorkorsning, snarare nåt med staff/motsv i. Har du någon insider-info att dela med dig av? :) Men sööööt var hon i alla fall. Och jag blev jätteglad att C kunde hjälpa henne till ett bättre liv tillsammans med hennes goa husse.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 663
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur