Johannasvenssonnnn
Trådstartare
Min häst har fått kolik, de upptäcktes imorse... hon vägrar att gå på transporten och finns ingen veterinär som kan komma förens några timmar. Vad skulle ni gjort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni ingen distriktetare? Valet är väl då att backa till stalldörren med släpet och mer eller mindre att ni lyfter in hästen.Min häst har fått kolik, de upptäcktes imorse... hon vägrar att gå på transporten och finns ingen veterinär som kan komma förens några timmar. Vad skulle ni gjort?
Kliniken i min kommun har även ute verksamhet, har du kollat det?Är hästen så dålig att den måste iväg så jag hade rent ut sagt lyft på hästen. Få tag i starka vänner som kan hjälpa till.
Bor ni gränsen mellan 2 distrikt hade jag ringt grann distriktet.
Kanske ska utveckla:Beror på hur dålig hästen är.
Hästen går ju inte på släpet.Många gånger släpper koliken om hästen åker transport en stund.
Finn det ingen jourvet? Distriktsvet?Min häst har fått kolik, de upptäcktes imorse... hon vägrar att gå på transporten och finns ingen veterinär som kan komma förens några timmar. Vad skulle ni gjort?