Kolik som ser ut som värkar?

Asa_S

Trådstartare
En av ponnyerna hade vad veterinären gissar var en släng av kolik imorse en stund efter utsläpp och vi håller nu koll tills vidare för att se hur det utvecklar sig.

Dock blev jag lite fundersam då hon en stund efter det första anfallet hade något som helt klart såg ut som värkar. Det började likadant som det första anfallet men eftersom hon stod upp kunde jag se hur hon kutade med ryggen och det såg ut som om det tryckte på bakåt. Ser kolik ut så?

Hon har bajsat normalt inatt och även under tiden det första anfallet pågick och det såg helt normalt ut så hon verkar inte förstoppad.

Sv: Kolik som ser ut som värkar?

Ha koll på henne, kolik kan se ut på många olika sätt även om jag inte har sett just den varianten.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 737
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej, jag skulle nu vilja ha er hjälp! Igår kväll ringde stallvärden å tyckte Prince inte va sig lik. Han tryckte upp baken å belasta...
Svar
15
· Visningar
4 429
Hästvård Vi har en häst i stallet som beter sig mycket märkligt sedan ett par dagar. Det började i fredags då jag såg henne rulla sig och sen...
2
Svar
28
· Visningar
2 887
Senast: Magnum
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka