Kolik men ändå inte, hjälp?

P

Peachy

Min syster fick barn 16 juni, en liten pojke som heter Oliver. Ammningen har gått sådär så han får ersättning också. Han har väldigt ont i magen, hela tiden och är jätte arg och ledsen, skriker med andra ord i princip dygnet runt. Dom fick miniformdroppar för att se om det hjälpte, men det gjorde det inte. Nu tror dom på bvc att lila Oliver är allergisk mot komjölk..

Någon som har erfarenhet av något liknade och som kanske har lite råd och tips?

// Peachy

Sv: Kolik men ändå inte, hjälp?

Min lille pojke verkar också ha någon form av kolik, inte lätt det där alltså.. Vi provade också miniform-droppar, men vi tyckte inte att de hjälpte. Testade istället sempers mag-droppar och tycker de har fungerat betydligt bättre.

Hoppas han blir bättre snart. Det är fruktansvärt jobbigt med kolik :(

Var köper man sempers magdroppar? Det kan ju vara värt att testa. Tack :)

Om det finns risk att Oliver är allergisk mot komjölk så kan det ju vara bra att prova en mjölkfri (både laktos och mjölkprotein fri) ersättning.
Nutramigen och profylac finns på apoteket om jag inte minns helt fel.

Min Ollie (Oliver ;) ) mådde inte alls bra av att bli ammad, inte heller av vanlig ersättning och vi misstänkte även kolik ett tag innan vi upptäckte att han är kraftigt laktosintolerant. 2-3veckor efter att vi bytt över till laktosfri ersättning så mådde han bra!
Men är det så att eran lilla Oliver är mjölkallergiker så tar det ett tag innan mage och tarmar repar sej från den irritation och skada som vanlig mjölk orsakar.

Hoppas ni hittar ett sätt att lösa det för honom så han sliper ha ont!

Sempers magdroppar & fisventil från Apoteket, magmassage och en mjölkfri kost är väl det man kan göra. Vet att det skall finnas särskild ersättning till barn med mjölkfri kost.

hur änge gav de minifomen chans att verka?

På min dotter tog det en vecka och 25 droppar varje gång innan det hjälpte

Vill bara tillägga att Sempers magdroppar är för bakteriefloran i magen och minifom droppar hjälper till mot gaskolik.
Om BVC tror på komjölksallergi så testa det.
Många barn verkar också reagera på Sempers ersättning.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 202
Senast: Queen
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka