kokta märgben......

pippilotta

Trådstartare
om man har en hund med känslig mage, är det då bättre att koka märgbenen typ 10 min istället för att ge dom råa?
 
Sv: kokta märgben......

Nej, jag jobbar i djuräffar och ben som är av kokt råhud är det allra bästa som finns på marknaden för känsliga magar just nu!
 
Sv: kokta märgben......

jag hade valt att långsamt vänja hunden istället. börja med 5 min och öka tiden som hunden får ha benet långsamt.
 
Sv: kokta märgben......

Min syster hade nämligen fått rådet att koka märgbenen till sin Rottweiler eftersom han har väldigt känslig mage.
Själv ger jag hellre råa, direkt från frysen......
 
Sv: kokta märgben......

..och okokta ben ger många diarré så det sprutar..
Imo är det onödigt att ge dem råa köttprodukter då de kan få en massa baskelusker i sin lilla magge :).
Jag skulle inte ge märgben alls till en hund med känslig mage, alt koka ur dem helt så kan de tugga på benet, det brukar de gilla..
 
Sv: kokta märgben......

Peta bort så mycket du kan av själva märgen, det brukar vara den de får diarré av... Jag hade inte gett min hund kokta ben - de blir spröda och flisar sig mycket lättare.
 
Sv: kokta märgben......

om man har en hund med känslig mage, är det då bättre att koka märgbenen typ 10 min istället för att ge dom råa?
Du ska inte koka märgbenen för då kan benet dela sig i flisor som hunden kan sätta i halsen eller få i sig. Benet blir mjukare när man kokare det och det ska man undvika. JAg har en hund med extremt känslig mage ( har magsjukdom). Det ända godiset jag kan ge han efter att testat mycket är frystorkad lever. Inte torkad för det blev han dålig av, måste vara frystorkad.
 
Sv: kokta märgben......

Om du läser så ser du att TS ger dom råa men att hennes syster har fått rådet att ge dom kokade i ca 10 min... o detta av en duktig instruktör på sbk.. men jag förstår de du skriver o är redo att hålla med dig.. Hunden i fråga har ju varit med om mycke o hans tidigare ägare sa att han var allergisk mot lever...:confused: Tror du detta kan stämma nästan all hundmat är de ju på något sätt lever i
mvh Jessica


Du ska inte koka märgbenen för då kan benet dela sig i flisor som hunden kan sätta i halsen eller få i sig. Benet blir mjukare när man kokare det och det ska man undvika. JAg har en hund med extremt känslig mage ( har magsjukdom). Det ända godiset jag kan ge han efter att testat mycket är frystorkad lever. Inte torkad för det blev han dålig av, måste vara frystorkad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 777
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp