Köksmöbler?

Maran

Trådstartare
Jag ska flytta om ett tag och i den vevan ska jag köpa nya köksmöbler. Jag vill ha ett bord med iläggsskivor så att man kan sitta 6-8 pers utan problem vid bordet. Frågan är vad som blir snyggast i nya köket?

Med säljarens möbler:
kk1.jpg

På att-göra-sedan-listan finns att måla luckorna vita eller byta ut dem och lägga in klinkergolv eller i alla fall fixa till socklarna, i synnerhet vid spisen.

Jag velar mellan:
något i stil med det jag har idag, men större bord och allt i ek eller valnöt
kk3.jpg

eller mainstream ekmöbler typ:
ljustero_19236_a.gif

fast jag är mest sugen på retro teakmöbler typ:
teakgrupp.jpg

Det är en öppen planlösning mellan hall och kök med en liten halvvägg i glasbetong emellan. Hallspegeln är i teak och från 60-talet. Det blir kanske en liten 60-talsbyrå där också. Hall och kök skulle passa bra ihop om jag satsar på retro i köket också. Teak är ju regnskogsträ, men eftersom jag i så fall skulle shoppa second hand så känns det vettigt ur miljösynpunkt totalt sett.

Vad tror ni? Jag är även svaga för gamla lite tyngre ekmöbler t.ex. Äpplet-serien, men tror att det blir för mycket stilkrock med sådana i det köket. Huset är byggt -75 och ett typiskt betongklumpshus.

Tillägg: Bänkskivorna i nya köket är svarta och luckorna är ljust gråbeige.

Senast ändrad:
Sv: Köksmöbler?

Vad "kalla" säljarens möbler såg ut. Jag hade nog gått på sista alternativet eller det vita men då hade jag valt en mer gammeldags stil.

Sv: Köksmöbler?

Tack för svaren!

Lätt!

Sista alternativet, skitläckert!
Rätt vad det är kanske jag ringer och behöver bärhjälp.:D

Vad "kalla" säljarens möbler såg ut. Jag hade nog gått på sista alternativet eller det vita men då hade jag valt en mer gammeldags stil.
Jag gillar inte heller säljarens möbler. De känns så sterila på något sätt. Vita möbler är snyggt, men jag vill inte ha vita köksmöbler igen. Jag har tröttnat på fläckar av trycksvärta som inte går bort hur mycket jag än gnor. Apropå stil - tror du att det skulle passa med en gammeldags stil i det köket? Hurdan stil tänker du på då?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka