Maran
Trådstartare
Jag ska flytta om ett tag och i den vevan ska jag köpa nya köksmöbler. Jag vill ha ett bord med iläggsskivor så att man kan sitta 6-8 pers utan problem vid bordet. Frågan är vad som blir snyggast i nya köket?
Med säljarens möbler:
På att-göra-sedan-listan finns att måla luckorna vita eller byta ut dem och lägga in klinkergolv eller i alla fall fixa till socklarna, i synnerhet vid spisen.
Jag velar mellan:
något i stil med det jag har idag, men större bord och allt i ek eller valnöt
eller mainstream ekmöbler typ:
fast jag är mest sugen på retro teakmöbler typ:
Det är en öppen planlösning mellan hall och kök med en liten halvvägg i glasbetong emellan. Hallspegeln är i teak och från 60-talet. Det blir kanske en liten 60-talsbyrå där också. Hall och kök skulle passa bra ihop om jag satsar på retro i köket också. Teak är ju regnskogsträ, men eftersom jag i så fall skulle shoppa second hand så känns det vettigt ur miljösynpunkt totalt sett.
Vad tror ni? Jag är även svaga för gamla lite tyngre ekmöbler t.ex. Äpplet-serien, men tror att det blir för mycket stilkrock med sådana i det köket. Huset är byggt -75 och ett typiskt betongklumpshus.
Tillägg: Bänkskivorna i nya köket är svarta och luckorna är ljust gråbeige.
Med säljarens möbler:
På att-göra-sedan-listan finns att måla luckorna vita eller byta ut dem och lägga in klinkergolv eller i alla fall fixa till socklarna, i synnerhet vid spisen.
Jag velar mellan:
något i stil med det jag har idag, men större bord och allt i ek eller valnöt
eller mainstream ekmöbler typ:
fast jag är mest sugen på retro teakmöbler typ:
Det är en öppen planlösning mellan hall och kök med en liten halvvägg i glasbetong emellan. Hallspegeln är i teak och från 60-talet. Det blir kanske en liten 60-talsbyrå där också. Hall och kök skulle passa bra ihop om jag satsar på retro i köket också. Teak är ju regnskogsträ, men eftersom jag i så fall skulle shoppa second hand så känns det vettigt ur miljösynpunkt totalt sett.
Vad tror ni? Jag är även svaga för gamla lite tyngre ekmöbler t.ex. Äpplet-serien, men tror att det blir för mycket stilkrock med sådana i det köket. Huset är byggt -75 och ett typiskt betongklumpshus.
Tillägg: Bänkskivorna i nya köket är svarta och luckorna är ljust gråbeige.
Senast ändrad: