Kokskåp vs. kokvrå! Att överleva på 21 kvm...

Fibusen

Trådstartare
Har hittat en lägenhet på ett område där jag verkligen vill bo,och det är inte ofta det blir något ledigt där,men nu är det det,dock en vääääldigt liten lägenhet. :crazy:

Jag har sökt efter en etta på ca 40 kvm,och den här jag ska kolla på nu ligger på 21 kvm...

KAN man överleva på sån liten yta med en halvmeter stor hund? :D Flörtar även lite med en grabb så det kommer hända säkert iallafall några dagar i veckan att man även har manligt besök! :angel::D

Sen är det tydligen kokskåp,har aldrig hört talas om det... Vad är det?

Och till slut,NÅN som har en etta på allt från 19-25 kvm,lägg gärna ut en bild här!!!

Sv: Kokskåp vs. kokvrå! Att överleva på 21 kvm...

Överlver gör du säkert, men jag skulle inte vilja bo med en något större hund på 21 kvm. Jag bodde på 23 kvm drygt ett halvår och det gick givetvis bra, men det är ju trångbott. Kan du inte åka och kolla på lägengeten? 21 kvm kan upplevas väldigt olika stort beroende på hur kvm utnyttjas.

Kokskåp är oftast bara ett skåp med inredning för matlagning, alltså inget eget rum som kokvrå och kök har :p

Vi hade en lägenhet på 21 kvm som övernattningslägenhet. Men ibland bodde jag, syster och en stor vovve där i någon vecka. Det är inte så fasligt "litet" ändå. Vi hade både soffa, 120 cm säng, soffbord, tv o en bokhylla. Ja det var väl vad som fick plats, är det en rba planlösning så är det ju lugnt.

Men om du ska bo i en sån liten lägenhet, skulle jag rekommendera dig att köpa soffan Månstad från Ikea. Det är en bäddsoffa som blir 140 cm när man bäddar ut den, jätte skön att sova i om man köper till en bäddmadrass och smart när det är litet :D Då får du ju mer plats och det blir inte så trångt i lägenheten. Vilket det lätt blir om man ska ha både soffa och säng :D

det går och bo så,men jag hade valt det boeedet om jag inte visste att det var unde begränsad tid -eller om det var så att inget annat fanns att tillgå..

Jag bor på 21 kvadrat med kokvrå, har gjort det i ett år nu. Jag trivs ypperligt och älskar lägenheten. Mycket beror ju på planlösningen men jag tycker inte alls att det är det minsta trångt.
På mina 21 kvadrat får jag plats med:
1,20-säng
Tresitssoffa
Skrivbord
Byrå
Kombinerat soff/sängbord
Och givetvis garderober (som ingår i lägenheten)

Ett par förhållanden har jag hunnit med också och man har kunnat hänga två personer här mycket utan att tycka att man sitter på varandra. (Å andra sidan har inget av förhållandena hållt mer än ett par månader.. :angel:) Någon hund har jag dock inte men jag har faktiskt planer på (eller snarare drömmar om) att skaffa någon gång i framtiden och då ser jag inte min nuvarande bostad som något hinder. Jag kan lätt se mig med en vovve här också.

Jag förstår inte varför folk ofta vill bo så stort som möjligt. Får man bara plats med de grejer som behövs så kan man bo litet och vara supernöjd ändå!

Hej!

Jag bodde ett år i en lägenhet på 18(!) kvm. Gick alldeles utmärkt trots att jag hade både hund och katt! Visserligen är hunden en mindre modell men jag tror inte att det gör så stor skillnad, oftast ligger de ju mest och sover inomhus ändå. Jag trivdes jättebra i min lilla lägenhet som låg i precis rätt område och hade jättelåg hyra :laugh: Enda orsaken att jag flyttade var att jag skulle skaffa en vovve till och kände att det kanske skulle bli lite för trångt :angel:

Vet inte hur länge jag planerat att bo där,tills det dyker upp en större etta,eller tills jag fått mer jobb så jag kan ta en två,alltså så kan det handla om en månad upp till ett år,så det är ju jättesvårt att säga..

Är ett annat företag som har dom större ettorna,så när det blir ledigt där så kommer jag få lov att ha 3 månaders uppsägningstid,eftersom det inte är inom samma firma,så jag kan ju inte bara byta rakt över,vilket är tråkigt.. Så även det gör så att jag backar lite...

Själva "rummet" var på 14,3 kvm.

Om det går att överleva så med hund vet jag inte, men jag bor lika stort, med kokskåp, och trivs ypperligt. Lägenheten är mysig och alldeles, alldeles underbar!

den har min syrra! mycket praktisk och stabil. tar inte enormt stor plats och så får det ju plats för 2 som sover över.

Nu är min visserligen på 27 kvadrat, och det gör ju rätt mycket när det handlar om en såpass liten lägenhet. Men min hall är väldigt stor och mitt badrum har badkar så det kan vara det som kan vara skillnad på din och min lägenhet.
Jag flyttade in förra veckan, så tänk inte på hur rörigt det. Jag har inte fått upp något på väggarna än och allt är bara.. ja... rörigt. Men här kommer lite bilder i alla fall:
Jag har prioriterat köksbord framför soffa.
http://photos-c.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v357/238/26/545724844/n545724844_979178_9061.jpg
Min hall.
http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v357/238/26/545724844/n545724844_979179_1746.jpg

http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v345/238/26/545724844/n545724844_995299_2656.jpg

Och så en liten bonusbild på min vovve sittandes i min kökssoffa:love:
016.JPG

Delade lgh med en vän under gymnasietiden. 30 kvadrat med kokvrå, så det blev väl 15 var :angel: Som om inte det vore nog så hade hon även en stor hund :D

Fattar inte att vi inte slog ihjäl varann :p

Jag har förvisso en lägenhet på 28kvadrat, men både jag och min galna valp får plats här utan några större problem. Visst hade det varit skönt med lite större lägenhet, men det fungerar ju absolut :) Är det dessutom en bra planlösning så gör det ju oerhört mycket för hur stor lägenheten uppfattas och vad man kan göra med den. Här finns iaf några bilder på hur min lägenhet såg ut innan hund: http://www.pixbox.se/alb472067 om du är intresserad.

Nja tyvärr så vill jag inte hänga ut mitt liv med några bilder här. Sorry. Du får lita på mitt ord att lägenheten är jättemysig och hemtrevlig och inte alls trång. ;)

jag bor på 228 kvm o trivs kanon. Har i veckan släppat hem en 180 säng från Nordic :love: bästa köpet ever.
Men kokskåp hade jag inte velat ha, jag vill kunna laga riktig mat.

Antar att du menar 22,8,annars så har du nog inge problem med plats! :D

Kokskåp,är det bara 2 plattor typ,alltså ingen spis???

Jag har kokskåp, och det är två plattor som står på en bänk bredvid diskhon. Har även haft kokskåp som var med en liten ugn. Nu tycker jag förvisso att matlagning är totalt urtrist, och ägnar mig därför mest åt att koka pasta/potatis/ris med tillhörande sås/quorn/grönsaker, men enlig min mening är det inte några problem att laga mat på kokplatta/kokskåp.

Jag har bott litet i flera omångar, som minst på 24 kvadrat. Jag skulle inte vilja dela en såpass liten lägenhet med en stor hund. Det blir lite ledig golvyta (eller så är det jag som övermöblerar mina lägenheter?) i så små lägenheter och jag skulle få panik på att gå o snubbal över en hund hela tiden då.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Övr. Barn Några här läste kanske min tråd om att jag och barnen ska flytta så fort vi får lägenhet på närliggande orten. Jag har 7 år efter min...
2
Svar
27
· Visningar
3 496
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2