Köpa kombinerad tvätt och torkmaskin?

Is

Trådstartare
Min tvättmaskin håller på att dö :cry:.......
Så det är nu dags att börja kolla på en ny, men vilken djungel! Ekonomin är ju starkt begränsad genom att jag studerar och mannen varit arbetslös fram till nyligen så det blir inget jättedyr tvättmaskin.Ovanpå vår dåliga ekonomi har vi väldigt litet badrum och näst intill obefintligt med torkmöjligheter så eftersom det inte finns plats för torktumlare och vi nu ändå ska köpa tvättmaskin så har börjat titta på kombinationsmaskinerna, de som både tvättar och torkar. Är det någon här som har erfarenhet av dessa?
Dom är ju naturligtvis dyrare än en budget variant av en vanlig tvättmaskin men såg ändå ut som man kunde få en för runt 5000 kr. Tror ni det är värt det? eller blir det bara mer extra funktioner som kommer strula och gå sönder när man inte har råd att köpa en lite dyrare maskin?

Vad skulle ni annars rekommendera för budget maskin? Förstår ju att man får det man betalar för men tänker att det kanske ändå finns bättre och sämre alternativ
 
Torktumlaren skulle inte rymmas på tvättmaskinen?

Jag har precis köpt tvättmaskin och torktumlare, i affären så rekommenderade hon inte kombinerad tvätt- och torkmaskin. Varför kommer jag dock inte ihåg :o

När det kommer till tvättmaskin är det bättre att köpa en med kolborstfri motor, då blir det en sak mindre som kan gå sönder.
 
Nä tyvärr tvättmaskinen står i en skrubb liksom. Men de va bra att veta iaf får se om någon fler svarar :)
 
Vi blev också rekommenderade att inte köpa en kombi. Av affären. Jag minns inte heller exakt varför :o
Vi hade också utrymmesbrist och inget bra ställe för torkställningen.
 
Jag hade en kombi från Whirlpool i 12 år (flyttade sen ) den gick som en klocka.