Köpa kombinerad tvätt och torkmaskin?

Is

Trådstartare
Min tvättmaskin håller på att dö :cry:.......
Så det är nu dags att börja kolla på en ny, men vilken djungel! Ekonomin är ju starkt begränsad genom att jag studerar och mannen varit arbetslös fram till nyligen så det blir inget jättedyr tvättmaskin.Ovanpå vår dåliga ekonomi har vi väldigt litet badrum och näst intill obefintligt med torkmöjligheter så eftersom det inte finns plats för torktumlare och vi nu ändå ska köpa tvättmaskin så har börjat titta på kombinationsmaskinerna, de som både tvättar och torkar. Är det någon här som har erfarenhet av dessa?
Dom är ju naturligtvis dyrare än en budget variant av en vanlig tvättmaskin men såg ändå ut som man kunde få en för runt 5000 kr. Tror ni det är värt det? eller blir det bara mer extra funktioner som kommer strula och gå sönder när man inte har råd att köpa en lite dyrare maskin?

Vad skulle ni annars rekommendera för budget maskin? Förstår ju att man får det man betalar för men tänker att det kanske ändå finns bättre och sämre alternativ
 
Torktumlaren skulle inte rymmas på tvättmaskinen?

Jag har precis köpt tvättmaskin och torktumlare, i affären så rekommenderade hon inte kombinerad tvätt- och torkmaskin. Varför kommer jag dock inte ihåg :o

När det kommer till tvättmaskin är det bättre att köpa en med kolborstfri motor, då blir det en sak mindre som kan gå sönder.
 
Nä tyvärr tvättmaskinen står i en skrubb liksom. Men de va bra att veta iaf får se om någon fler svarar :)
 
Vi blev också rekommenderade att inte köpa en kombi. Av affären. Jag minns inte heller exakt varför :o
Vi hade också utrymmesbrist och inget bra ställe för torkställningen.
 
Jag hade en kombi från Whirlpool i 12 år (flyttade sen ) den gick som en klocka.
Har också haft en Whirlpool, och den var jag inte nöjd med, det blev inte ens halvtorrt. Det gick inte ha så många kilo tvätt att torka i den, vad jag minns. Så det var kanske någon budgetgrej. Vi köpte en ny torktumlare av okänt märke på Mediamarkt, för 800kr istället, som fungerade fint. Men den tar ju plats förstås.
 
Har också hört att kombimaskinerna inte är bra. Sen är det ju trist om de går sönder, då går ju "båda" sönder liksom.

Själv har jag torktumlare i en liten hall på övervåningen. Den behöver ju inte vatten. Vattnet som samlas från torkningen tömmer man ut manuellt.
 
Har också hört att kombimaskinerna inte är bra. Sen är det ju trist om de går sönder, då går ju "båda" sönder liksom.

Själv har jag torktumlare i en liten hall på övervåningen. Den behöver ju inte vatten. Vattnet som samlas från torkningen tömmer man ut manuellt.
Kanske får bygga om en av skrubbarna uppe jag också
 
Haha ja köket är tyvärr lika litet som resten av huset så där planerar jag på att slänga ut ett skåp eller två för att få in en diskmaskin :p men en skrubb på övervåningen skulle jag kunna avvara om jag gör det lite som en tvättstuga/linne förråd :p kanske bäst att dra hem släpvagnen och slänga ut lite rat :p
 
Läste ett test i Råd och Rön där de inte heller rekommenderade kombinationsvarianterna, de tvättade inte lika bra som en vanlig tvättmaskin och torkade oftast dåligt.
 
Vad du än gör köp inte en av märket Indesit. Stugan vi hyrde i 8 månader hade en sån.
Den förstörde kläder i syntetmaterial, resårer och gjorde så att all tvätt färgade av sig när vi tvättade. Kan ha varit något vajsing med den fast den var nästintill ny i och för sig. Hyresvärden tyckte inte att det var ett problem.

Den hade ingen uppsamlare för luddet som blir när man tumlar. Allt ludd fastnade i luckan och i hålen i trumman istället. Så den var hopplös att rengöra. Skitmaskin Mao.
 
Vi hade detta dilemmat i somras. Vi hade en liten toppmatad, som står under en trapp i vårt badrum. Vi köpte en kombinerad, en Husqvarna, rymmer för det första hur mycket som helst (9 kg endast tvätt, 6 kg tvätt+tork), går hur tyst som helst och allt blir både torrt och rent, aldrig haft bekymmer med det. Dessutom, att slänga in smutsig tvätt, och plocka ut ren och torr tvätt, är ganska skönt, ffa såhär med småbarn.

Jag skulle inte byta ut min tvättmaskin för allt i världen, men jag hade inte satsat på en billig kombinerad. Vår kostade... 11 000 om jag inte minns fel, värd varenda krona.
 
Vi hade detta dilemmat i somras. Vi hade en liten toppmatad, som står under en trapp i vårt badrum. Vi köpte en kombinerad, en Husqvarna, rymmer för det första hur mycket som helst (9 kg endast tvätt, 6 kg tvätt+tork), går hur tyst som helst och allt blir både torrt och rent, aldrig haft bekymmer med det. Dessutom, att slänga in smutsig tvätt, och plocka ut ren och torr tvätt, är ganska skönt, ffa såhär med småbarn.

Jag skulle inte byta ut min tvättmaskin för allt i världen, men jag hade inte satsat på en billig kombinerad. Vår kostade... 11 000 om jag inte minns fel, värd varenda krona.

Ni hade alltså exakt som vi har, vi har också en lite toppmatad inklämd under trappen. Med det du skriver låter ju bra men det är ju en del pengar får tala lite med sambon om saken
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har precis flyttat in i hus och som många vet så behöver man allt som oftast byta ut vitvarorna. Vi hoppades på att slippa behöva...
Svar
9
· Visningar
2 433
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp