Monifa

Trådstartare
Helt ny i detta i kombination med dåligt tålamod.

Bor på mindre ort, mer eller mindre inga hus det senaste året har sålts för över utgångspris och majoriteten av husen ligger runt 500k. De går relativt fort, husen runt miljonen går oftast trögare och inget pris som sticker iväg.

Har budat på ett hus som ligger ute för 1,150m, lagt en bra bit under begärt (900k) av dels orsaken:
- Jag bor där jag bor, husen är inte värda så mycket även om de är totalrenoverade.
- Bergvärmen är borrad men pumpen ska köpas och installeras och den kostar sina kronor.

Huset har legat ute i 14 dagar. Är jag och en till som tittat på det, jag har budat men säljarna skulle jag tro väntar lite och vill nog ha upp priset en aning.

Ska jag höra av mig till mäklaren och kolla av läget?
Hur länge ska jag avvakta?
Hur går det till helt enkelt :rofl:
 
Håller med båda föregående talare, om en ska lägga ett lågt bud är det klokt att det villkoras i tid. Då får säljaren välja mellan att garanterat få sålt eller att dra ut på det med risk att inte få sålt alls. Som det är nu är det klart att de inte har bråttom att besluta sig...
 
Jag säger tvärt om.
Om man gärna vill ha ett specifikt hus billigt, så lägger man ett bud på vad man vill ge och sedan så väntar man.
Länge.
Mycket länge.
Antingen så kommer ett högre bud eller så mjuknar säljaren till slut. Det kan ta upp till ett år.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 568
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 702
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 974
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp