Köpa gård - nu är det nervöst!

Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Det är väntan som gäller här. Kan behöva vänta ända tills april innan vi vet hur det går.

Tinsgrätten är väl aldrig snabba gissar jag! :(

Efter att bara ha tänkt på gården i flera månader har vi slagit den hur hågen lite.

Lycka till själv! :)
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Nu har vi förmodligen köpt hus!!! Jag vågar inte tro på det förrän papprena är skrivna. Men vi vann budgivinigen o säljaren har sagt att vi får det.

Det är ett hus på 150 kvm, tegelvilla = inte så snyggt men väldigt lättskött. 1 hektar mark o ett litet stall på 75 kvm som måste rustas upp. Skall höra med grannarna om vi kan arendera/köpa till lite mer mark. Det är fantastiska rid/körvägar! Nu skall katten få bli utekatt oxå :)

Hur går det för dig då?
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Grattis :bump: Jösses här får man hålla i hatten ordentligt! Barn, hus... Lycka till :bow:

/Nelle, nybliven singel boendes i studentlägenhet
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Grattis Ella-82!!

Håller tummarna för att det går fort med överklagandet och att det faller ut väl för er, Simplythetruth...

Själv tittar jag också efter hus/gård! Har hittat ett som är jättefint, verkligen, iof dubbelt så högt utropspris än de hus vi tidigare tittat på, men så är det helrenoverat och 3000kvm mark för vovvarna att springa på. Ingen hästgård med andra ord, men det vimlar av gårdar i området som man kan försöka smickra sig in på ;)

Håller med om den som skrev det att huset måste ha en själ... Hellre ett litet gammalt hus än ett stort nybyggt prålhus...

Mina föräldrar var och skrev på papper på en "gård" norr om Stockholm. 4 miljoner betalade de för 350kvm hus med ett halvt hektar mark till och obefintligt stall :eek: Som tur är får de arrendera ett halvt hektar till till vinterhagarna och mark till sommarhagen som räcker till 3½ hästar utan att gräset blir för nerbetat.
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Grattis :bump: Jösses här får man hålla i hatten ordentligt! Barn, hus... Lycka till :bow:

/Nelle, nybliven singel boendes i studentlägenhet

Tackar!!! Ja här gäller det att ligga i! Ska bli så kul med eget hus o stall. Massor med vuxenpoäng!
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Vart i östergötland ligger gården? *nyfiken*

Jag är oxå lite inne i tankarna på att köpa hästgård, har hittat ett litet ställe strax utanför stan, hus på 105 kvm som måste rustas upp och ett stall med 5 boxar som oxå behöver en liten upprustning.
Har kontaktat mäklaren om att jag vill gå på visning, hoppas hon hör av sig snart för det ska bli så himla spännande:)
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Grattis och lycka till!

Ser att du är från Halmstad - får man fråga i vilka krokar ert hus ligger?

mvh Flip

Tackar!!! Skriver på i morgon, så vi flyttar väl ganska snart. Huset ligger i Göstorp, vet du vart det ligger? Superbra ridvägar!
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Tackar!!! Skriver på i morgon, så vi flyttar väl ganska snart. Huset ligger i Göstorp, vet du vart det ligger? Superbra ridvägar!

Jajemän! Jobbar bara ngn mil (om ens det?) därifrån!
Kan tänka mig att det är bra ridvägar - har mest promenixat därikrokarna själv.

Själv är jag en fd Halmstadbo som just flyttat till en liten gård söder om Laholm!
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Kul, vart jobbar du om man får fråga? Vart ligger din gård?

Jag är en Gotlänning som har förvirrat mig till Göstorp via Halmstad. Kärleken kan göra mycket!

Det gick bra att skriva papprena idag, vi kommer att flytta in senast den 18 jan, men troligtvis tidigare.
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Woho!! Grattis!!
Så nästa gång jag kommer och hälsar på blir det ytterliggare ett nytt ställe, spännande! Kommer vänta ivrigt på bilder :D
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Nu blev ju jag nyfiken, jag bor också söder om Laholm. Var ligger din gård?
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Woho!! Grattis!!
Så nästa gång jag kommer och hälsar på blir det ytterliggare ett nytt ställe, spännande! Kommer vänta ivrigt på bilder :D

Japp, vi flyttar förmodligen in den 11 Jan, så det är snart! Då skall det målas o renoveras badrum. Det blir bilder då jag lovar!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan På flera år har det inte funnit en enda gård värd att bjuda på där jag bor, helt plötsligt finns det två samtidigt! :banana: Så olika...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 054
Senast: Fredag
·
Hästmänniskan *flytta tråden om den ligger fel* Nu har jag hittat min drömgård. Åhh så fin den är. Allt är i timmer och uppfört år 1888. :love...
Svar
7
· Visningar
1 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp