Köpa gård - nu är det nervöst!

Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

AAAHH!!! Jag väntar oxå på att mäklare ska ringa! Det är SÅ nervöst :eek:
Vill ju verkligen ha huset (gården) vi kollat på kan inte tänka på nått annat:D
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Har det ringt någon hos er?

Jag BLIR TOKIG! Ingen har hört av sig. Tänk om de glömt oss? Sålt det utan att höra av sig? Men jag känner att jag inte kan ringa och tjata mer! :(
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

:banana: Hoho så fort jag skrivit medelandet här så ringde mäklaren :bump: Affären är förhoppningsvis avslutad imorrn :D
ÅÅHHH jag är helt hysterisk sitter och kollar på tapeter och andra saker vi behöver....

Håller tummarna för att ni får loss gården så fort som möjligt :bump:
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Den dumma dumma mäklaren som ska värdera det har fortfarande inte hört av sig!!!!!

Säger han måndag tisdag så är ju jag nervös redan måndag lunch! :eek:

Ringde ägaren igår och han väntade så klart också på att han skulle höra av sig.

Hoppas något händer idag, annars blir jag tokig.

Det som är lite jobbigt är att den andre som är intresserad (en granne till marken) är tydligen länets rikaste person. Så risken är stor att vi inte har en suck att säga till om vid budgivningen! :( Eller så får man hoppas att han är rik för att han är snål, och att han inte vill betala för mycket. Den är nog mer värd för oss än för honom.

Det är så nervöst!
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Hoppas på att den andra intressenten hellre lägger ut sina stora pengar på ngt "bättre". Och därav inte bjuder så mycket. :bow:

Håller tummarna!! Meddela oss så FORT du får veta mer! :D :bump:
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Hola,
Vilka banker lånar ut till mer än 75% på Jorbruksfastigheter?

mvh Eva


Vi skulle få bottenlån på 85% hos Swedbank. Då var det en gård på 31 hektar och 2 100 000 kr. Först sa dom 75%, men då "hotade" jag med att byta bank och då ändrade dom sig snabbt till 85%. :)
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Vi har fått loss våran gård :banana:
Billigare än va vi väntat oss :banana:

Håller alla tummar jag har för att ni oxå ska få loss er drömgård
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

kl

Vilken rolig tråd! Vi har idag vunnit budgivningen på gården vi ville ha! Å himmel va roligt det ska bli. Finns en gammal ladugård som jag ska bygga om till stall och ett jätte stort garage till min sambo så han kan hålla på och meka när jag håller på med mina tottar....

Åsså ska jag ha en stor fin hage och en ridplan! :love:

Vi får inte flytta in förens 1 feb för de som bor där håller på och bygger nytt. Så jag funderar lite på hur jag ska göra med min häst då. Jag vill ju gärna ta dit henne på en gång men stallet måste ju byggas så jag funderar på om jag ska ordna en lösdrift lite provisoriskt på ena sidan av ladugården för det är redan öppet på den kortsidan så då kan jag fixa till det och sen göra bädd där inne och hage ut. Vad tror ni om det som lösning fram till sommaren och då kan vi bygga stallet. Det handlar ju bara om några månader, från mars typ.
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Pust suck och stön!

Grattis till er som fått era gårdar! Här går det inte riktigt lika bra...

Idag fick vi reda på vad den är verderad till. Ungefär 300 000 mer än vad vi gissat. Det är ingen katastrof i och för sig, vi har råd att köpa den som det är även om det blir mindre pengar att renovera för, men problemet är om det nu blir budgivning. Då kan vi nästan inte vara med alls. Och den andre som är intresserad har vi som sagt var tack vara Aftonbladet upptäckt är länets rikaste person. :crazy:

Saken är den att vi fortfarande inte varit inne i huset/stugan. Påtalade för "ägaren" att vi inte gärna vill lägga något bud förrens vi fått titta ordentligt. Så på söndag ska vi in i lilla rucklet och kika.

Faktum är att vi vill ha det. Till vilket pris som helst. Läget är SÅ PERFEKT! Men men, vi kan inte bo i en hydda hela vårat liv, och man kan ju inte dra på sig en månadskostnad som är så stor att man inte har råd att renovera.

Fy vad svårt det här är, vi är dessutom helt nybörjare och har bara tittat på ett enda hus innan.

Håll alla tummar för oss nu i helgen! Vi kan ju hoppas att miljönären tycker det är för dyrt eller nåt! :D
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Den andre var inte intresserad, så nu har jag ringt och lämnat meddelande på mobilsvar till han som äger det att vi vill ha det! Det var ett par till som var intresserade men han skulle säga till dem att ville vi ha det så fick vi det.

Så nu tror jag vi har köpt det!

:bump: :eek: :D

Ska självklart ta ut en besiktningsman och kolla vatten och annat. Dessutom så ska vi kanske få det billigare om vi tar det som det är, måste kolla upp det.

Tyvärr var "huset" mycket sämre än vi trodde. Sambon kunde inte ens stå rakt, så lågt i tak var det. Det enda som var fint var kakelugnarna, men det väger ju inte upp det ruttna taket och urinlukten efter det 9-åriga gubben.

Ladugården är rejäl och timrad, men som sagt var, inget gjort på 20 år.

Vi fick gården för 1,1 miljon. 4 hektar. Ett litet skrutthus, två rätt rejäla timrade flyglar och en stor ladugård.

Än är inget skrivet. Men det känns som om det är lite klart nu! :)
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Hjälp hjälp hjälp!

Vad har vi gett oss in på?!? :D
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Var ligger gården?

Tycker det låter dyrt då ni troligtvis får typ riva huset och renovera ladugården. Fast det är ju klart ligger det i stockholmsområdet med omnejd så är det väl ett vanligt pris.

Granngården hos oss såldes för 2,5 miljoner och då var det en havstomt med fint hus två stall ca 20 boxar och ett nybyggt ridhus + mycket hagar (vet dock inte hektaren men mer än 4 iaf). Jag bor i blekinge.
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Hej!

Det ligger i Östergötland. Markpriset i området ligger på ca 160 000 kr/ha, så det här är inte så fruktansvärt dyrt. Bara marken är ju värd 640 000 kr, lägg sen till att det redan finns el, vatten, brunn samt vissa byggnader som går att använda. En gård längre ner på samma väg är till salu för 1,8 och där finns bara 1 ha. Huset där är i bättre skick men inte stallet!

Det är till stor del läget vi betalar för. Ridvägar, ridbanor, ridhus osv är guld värt!
 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Var och tog lite bilder nu:

Det fina ;) huset och ena flygeln:



Ladugård och hönshus:

 
Sv: Köpa gård - nu är det nervöst!

Glömde det fina stallet:



:D

Tror ni vi har lite att göra framöver?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan På flera år har det inte funnit en enda gård värd att bjuda på där jag bor, helt plötsligt finns det två samtidigt! :banana: Så olika...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 054
Senast: Fredag
·
Hästmänniskan *flytta tråden om den ligger fel* Nu har jag hittat min drömgård. Åhh så fin den är. Allt är i timmer och uppfört år 1888. :love...
Svar
7
· Visningar
1 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp