Köpa begagnad sadel via internet?

P

Pepson2

Vad ska man tänka på när man köper en begagnad sadel via internet? Hur undviker man att bli lurad av någon samvetslös person? Förr vet jag att det publicerades listor över stulna sadlar i t ex tidningen Ridsport, finns den servicen kvar? Har ni några tips om var man kan få information om stulna sadlar etc?

(Den här tråden kanske ligger på fel forum, men jag vet inte riktigt var den passar... Moderator får gärna flytta den dit där den hör hemma, men jag vill gärna ha svar på frågorna ovan.)
 
Sv: Köpa begagnad sadel via internet?

Ring polisen! Det finns ett register över stulet och förkommet gods, och där registreras allt som anmälts stulet.

Immer
 
Sv: Köpa begagnad sadel via internet?

Ridsport och Hästfocus samarbetar med varandra om stulna sadlar. Annars verkar polisen vara ett mycket bra förslag. Lycka till! :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 857
Senast: Sockerbit
·
Utrustning Hej, I somras köpte jag en begagnad Jensensadel och förmedlaren sa då att jag även fick betala 1500 för omstoppning av sadeln så att...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 959
Senast: Lobelia
·
Utrustning har ni gjort det? hur gick det i så fall? hur skötte ni betalning? har hittat en sadel som både jag och hästen tyckte om, en bates...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Buck
·
K
Utrustning Hade ut sadelprovaren igår och vet du exakt vilken sadel jag vill ha :love: Hon tyckte dock att jag skulle köpa den begagnad så nu är...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Matkostnader för en månad?
  • Blåbär!
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • E-coli hund

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Föl 2020
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp