Knyta tyglarna

Ainon

Trådstartare
Hur knyter ni tyglarna som knyts fast vid bettet med ett lädersnöre?

Får inte riktigt till det bra :crazy:

Sv: Knyta tyglarna

Dubbelknut / råbandsknop, vet inte om det ska vara så men :p

Sv: Knyta tyglarna

Vilken knut som helst som fyller sin funktion.

Råbandsknop

Råbandsknop, fast med översta knuten vriden åt samma håll som den understa (heter säkert något bra det med om man råkar vara scout)

Gör främre änden kortare och den bakre längre, lägg den främre bakåt ovanför den bakre, ta den bakre och stick den uppifrån och ner runt den främre tre gånger (funkar inte med alla typer av remmar, se till att den inte glider)

Generellt, se till att knuten passar remmen du har. Mamsen min råkade en dag sitta med två tyglar i näven, varav bara den ena satt fast i bettet, detta efter att jag bestämt mig för att piffa upp tyglarna med nya flashiga knutar... På tränset funkar däremot samma knut alldeles utmärkt, för där är det plattare remmar.

/Ida

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
840
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
940
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka