Knutor under huden

Ester

Trådstartare
Min häst, halvblod har fått massor knutor under huden. Hon är klippt och täckt. Började ett tag efter att hon blev klippt i slutet av november. Kom några i flankerna, på ena sida och sen framme på bogen/bogspetsen på andra sidan. Ibörjan kom och gick det, men de senaste tre veckorna har hon fått rejält många, stora som russin i flanken som inte har blivit mindre och försvunnit. Har även krypit upp på ryggen på ena sidan, och börjar nu undra om hon tycker det är obehagligt med sadel. Det är inte ringorm, hade tre hästar som mellanlandade i stallet med ringorm, veterinären var ute och konstaterade det på dem. Hon hade även kikat på min häst då och sagt att det inte var ringorm.
Är bekymmrad nu när det kommit på ryggen. Någon som vet något?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 519
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18