Knutor på ryggen?!?!?

colowi

Trådstartare
Min 20åriga ponny börjar få knutor lite här och var han har 2 st inte där sadeln ligger utan kanske 2-3 cm längre ut åt sidan. Hn har också fått en på höger sida vi virveln vid bakdelen. Inga skorpor eller något sånt utan knutor under huden?!?! Vet inte vad jag ska göra, kan någon hjälpa mig. Den ena han har på ryggen har han haft i typ 2-3 månader ,jag trodde den skulle gå bort... Vet någon vad det här är för något??!:crazy::crazy::confused:

I den åldern kan det vara tumörer. De behöver inte vara elaka men risken finns att hästen får ha dom livet ut alt att man får operera bort dom.

I den åldern kan det vara tumörer. De behöver inte vara elaka men risken finns att hästen får ha dom livet ut alt att man får operera bort dom.

Vill nog helst inte operera honom pågrund av att jag inte vill söva honom med tanke på vilken ålder han är. Ska fråga veterinären när hon kommer och vaccinerar. Hoppas det inte är några elaka tumörer, och bara några vanliga fettknutor:)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 396
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 187
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 395
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Älskar att sova på mage, men av förklarliga skäl går det inte längre (vecka 26 från imorgon). Googlade ikväll runt lite för att hitta...
2
Svar
21
· Visningar
2 511
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka