Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har upptäckt att min nyinköpta häst har två rätt rejäla knutor i nacken, precis där nackbandet ligger an. Vad beror detta på? Har tränger suttit för spänt? Hon ör för övrigt väldigt spänd i hela kroppen
Det går inte att svara på så här. Bäst är väl att rådfråga vet.
Det kan vara allt från muskelspänningar pga felaktig ridning eller pålagringar/gamla skador etc..
Det finns ingen på Buke som kan säga vad det är tyvärr.
Vi har för lite info om allt.
Har upptäckt att min nyinköpta häst har två rätt rejäla knutor i nacken, precis där nackbandet ligger an. Vad beror detta på? Har tränger suttit för spänt? Hon ör för övrigt väldigt spänd i hela kroppen
Hur stora? (Alltså, är de som bromsbett eller större -knutor säger inte så mycket). Sedan som föregående säger så kan nog ingen här säga vad det är på din häst..
Min systers ponny hade en knöl stor som ett halvt hönsägg på ena sidan i nacken precis bakom öronen, den kunde "försvinna in" och byta sida när han ställdes åt andra hållet..
Efter veterinärbesök kom man fram till att det var någon slemsäck, nåt som kapslat in sig (många år sedan så jag minns inte exakt). Man gjorde inget åt det i just detta fallet, han ömmade inte och var inte påverkad av det.