Jag har en hund som är 1,5 år gammal, en hane. När han var valp kom det fram en knöl mitt på huvudet, den växte och växte och blev ungefär 2.5 cm i diameter, något ojämn. Har haft honom hos två olika veterinärer och pratat med olika instruktörer på brukshundsklubben. Har fått olika förklaringar... allt från fettknöl till brosk-knöl för att han slagit i huvudet för mkt. Ingen har tyckt att den ska opereras bort för den utgör ingen fara för honom.
Den sitter inte fast på skallbenet, utan går att flytta ngt på. Vissa dagar är den större och andra dagar är det lite mindre.
Han verkar inte känna av den. Visst, han är jättesöt när han får en tofs mitt på huvudet men när man känner vad det är så är det inte så gulligt längre.
Vad hade ni gjort? Man är ju rädd om sin lilla hund och vill inte att det ska hända honom något.
Den sitter inte fast på skallbenet, utan går att flytta ngt på. Vissa dagar är den större och andra dagar är det lite mindre.
Han verkar inte känna av den. Visst, han är jättesöt när han får en tofs mitt på huvudet men när man känner vad det är så är det inte så gulligt längre.
Vad hade ni gjort? Man är ju rädd om sin lilla hund och vill inte att det ska hända honom något.