knottrer i huden

E

evaliz

Har ett treårigt islandssto som kom till mig för ca en månad sedan. Hon hade då haft pälsätare och var tufsig i pälsen. Redan då hade hon några små knottror på hals och ljumskar. Hon har fällt en hel del päls nu men har fortfarande tät ullig päls och har fått mer knottro. Någon som vet vad det kan vara, har det med pälsätare att göra eller kan det vara regnskållor???
 
Sv: knottrer i huden

För mig låter detta som knottallergi.
Det diagnosticeras lättast genom att hästen får små små knottror i ljumsken och innanför låren bak.

Smörj med myggmedel, och vidta alla andra vanliga skyddsåtgärder mot knott.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 164
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Vitsippan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp