Du glömde svara på denna fråga:
Hur kan du försäkra mig och andra detta? Har du gjort en utredning/läst andra gjorda utredningar om att detta händer på "alla slakterier"?
Eftersom det bara är du som ältar om denna saken så är det säkert som så att de flesta faktiskt förstår att vissa obehagliga situationer är oundvikliga när det gäller djur som körs till slakt, och som utsätter då vissa djur för mer lidande än vad som är OK,och nej, jag har inte gjort en utredning, och nej, jag har inte läst, men jag har själv sett många obehagliga situationer som man inte vill ska hända på flera slakterier av anledning att jag kört in djur själv.
Dessutom har jag i mitt liv umgåtts med och varit/är vän med flera slaktare, ca 6 st, så, ja, jag kan tvärsäkert säga att det händer olyckor på alla slakterier, men jag tycker inte det för den saken är OK.
http://www.youtube.com/watch?v=zhlhSQ5z4V4&feature=related
Varsegod, en obehaglig länk, det finns många fler- jag hoppas du gör som jag,
tvingar dig att titta- då kanske det blir slut med allt gnissel från din sida om att stänga svenska slakterier såfort det händer något hemskt, och nej, jag tycker inte det är OK när det sker, men alternativet, utomlands, får mig att darra av rädsla, gråta av vanmakt och faktiskt undra hur någon, som du här, kan lite indirekt kan tycka detta är ett bättre alternativ än Knorrevången, men jag tycker Knorrevången ska rätta sina brister.
Såja, dax för den fråga av mig du inte svarat på: Tycker du slakteriet som skållat grisar levande två gånger ska stängas, och en fråga till, varför är du inte särskilt upprörd över det slakteriet?