Knorrevången inför rätta

Sv: Knorrevången inför rätta

Det var inte en dag för sent. Var de inte de som tog sig an hästar som de skulle ha till sällskap o som skulle få det så bra?
Isåfall höll min kompis häst på att åka dit, men den klarade sig.
Bara nu de får rejält med straff. ;)
 
Sv: Knorrevången inför rätta

Jag fattar inte, hur kan det vara djurplågeri att slakta en häst som inte har pass? Olagligt, ja, men plågeri?
 
Sv: Knorrevången inför rätta

det är inte passfrågan som djurplågeri-misstanken handlar om så klart...
 
Sv: Knorrevången inför rätta

Om jag inte minns alldeles galet så var det så här:
En häst hade lämnats/hämtats för att slaktas på Knorrevången. Istället för att slaktas direkt släpptes den på bete (för att äta upp sig, troligen), men påträffades i hagen i mycket dåligt skick en tid senare.
 
Sv: Knorrevången inför rätta

Var det inte så att de höll djur i undermåliga stallar i väntan på slakt? För låg takhöjd och sådant.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 443
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp