M

marbella ryttare

...vet inte om det har ar ratt stalle for denna trad men...finns det nagon dar ute som kan ge mig nagra tips hur jag ska gora snygga knoppar?...jag ar sa pinsmt samst :crazy:....finns det nagra knep som man kan anvanda sig av...? eftersom jag inte har tavlat sa mycket har jag aldrig riktigt lart mig...vore grymt tacksam for svar....:bow:

Sv: Knoppar

puttar lite.....nagon finns det val dar ute? ;)

Det jag tänker på när jag gör knoppar är att alla skall vara så lika som möjligt. Jag börjar med att dela upp manen i tofsar och då försöka få dem lika tjocka. Sedan är det viktigt att fläta hårt, lösa knoppar blir ofta hängiga och fula. Använd gärna vatten eller något annat i manen för att få bort så mycket småstrån som möjligt. Att sedan få knopparna i en raklinje utmed mankamen så han man lyckats tycker jag.

det svara ar att rulla in dom om.....om forstar va jag menar...nar man har flatat flatorna... :o ingen som har nagon bra bild eller tips...
eftersom jag bor i spanien kan jag ju inte direkt bara fraga nagon da det skulle bli for svart att saga for mig pa spanska... :(

ja viker dem bara en gång så de ligger mot halsen, ordentligt hårda flätor, använder gelé.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Min rabarber vaxer fortfarande, men det kommer inte manga nya blad och nu ar bladen jattelika och stjalkarna borjar bli tunna. Ar det...
Svar
11
· Visningar
502
Senast: hastflicka
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: hastflicka
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 271
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka